مجید انصاری در گفتگو با آریا:از قالیباف و ناطق نوری حمایت نمی کنیم/ اگر پایگاه اجتماعی نداریم چرا ما را تخریب می کنید؟/هاشمی باید مشخص کند از چه کسی حمایت می کند

خبرگزاری آریا-آیت الله هاشمی باید پاسخ دهند در انتخابات از چه کسی حمایت می کنند .ما ایشان را یک شخصیت فراجناحی و از ارکان نظام و انقلاب می دانیم و معتقدیم حضورشان در انتخابات برای همه مهم است .
حجت الاسلام مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آریا تاکید می کند: اصلاحات یک جریان زنده و پویاست.
وی می گوید: اینکه اصولگرایان مدام تاکید می کنند اصلاح طلبان پایگاه اجتماعی مطلوبی ندارند بهترین دلیل بر این است که اصلاح طلبان پایگاه مردمی قوی ای دارند و گویندگان این مطالب از این پایگاه دلهره و ترس دارند.
این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه می دهد: اگر جریانی پایگاه اجتماعی ندارد و یا به تعبیر رقبای افراطی ما که مدعی اند اصلاحات مرده است چرا مدام علیه چهره های برجسته اصلاح طلبان صحبت می کنند در حقیقت اینها  به سخن خود باور ندارند.
انصاری با تاکید بر این مطلب که اصلاح طلبی به عنوان یک خواسته و مطلوب در جوامع روبه جلو همواره زنده و پویاست، می افزاید: حتی در کشورهای عقب مانده تحت سلطه رژیم های استکباری خواهان اصلاحات هستند لذا در کشور ما که انقلاب اسلامی خودش یک انقلاب اصلاحگر بوده چطورممکن است تصور کنیم جریان اصلاح طلبی مرده یا تضعیف شده باشد.
وی خاطرنشان می کند: قطعا اکثریت قاطع مردم خواهان تقویت جریان اصلاح طلب در همه شئون و امور هستند و البته اصلاحات را در چارچوب آرمانها، ارزشها و اهداف انقلاب اسلامی جستجو می کنند که تبلور آن در قانون اساسی بخصوص در بخش حقوق اساسی مردم است.
 انصاری تصریح کرد:البته ممکن است اقلیتی بخواهند اصلاحات را فراتر از این چارچوب ها جستجو کنند و به مرزهای ساختارشکن یا تغییرنظام بیندیشند اما ما درباره اصلاحاتی صحبت می کنیم که در چارچوب ارزش ها و اصول قانون اساسی مورد تاکید حضرت امام (ره) مطرح است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه می کند: جریان اصلاح طلب به عنوان جریان سیاسی هم جریانی زنده و پویاست و مردم با توجه به عملکرد این جریان در دوران دولت خاتمی و مجلس ششم می توانند به راحتی دستاوردهای آن دوران در عرصه سیاست داخلی ، خارجی و بین المللی و … را با این دوران مقایسه کنند.
انصاری تاکید می کند: در چند سال اخیر رسانه های دولتی و برخی از سایتهایی که از پول بیت المال اداره می شوند به طور شبانه روزی به تخریب جریان اصلاحات و چهره های این جریان می پردازند و با یک طرفه به قاضی رفتن و تهمت زدن فضای ذهنی سوء برداشت برای خود فراهم می کنند.
وی تصریح کرد: اگر حقیقتا اصولگرایان معتقدند اصلاح طلبان پایگاه اجتماعی ندارند بهتر است زمینه رقابت برابر با مناظره و بحث های آزاد را فراهم کنند تا در یک بحث رودررو به اتهامات آنها پاسخ داده شود زیرا در یک رقابت و شرایط برابر پایگاه اصلاح طلبان مشخص خواهد شد.
انصاری در ادامه گرایش اصلاح طلبان را به کاندیدای اصولگرایان از جمله قالیباف و ناطق نوری را منتفی دانست و گفت:بر اساس اطلاعاتی که شخصا در ارتباطم با اصلاح طلبان کسب کرده ام حمایت از کاندیدای اصولگرا از سوی این اصلاح طلبان را غیرممکن می دانم.
وی می افزاید:حیات سیاسی یک جریان در این است که خودش در عرصه ها حضور پیدا کند بنابراین اگر شرایط عادلانه اسلامی در انتخابات آینده وجود داشته باشد طبیعتا اصلاح طلبان باید با هویت فکری و سیاسی خودشان در انتخابات حضور پیدا کنند اما اگر غیر از این بود بازهم صرف نظر از هویت از سوی یک جریان سیاسی کار درستی نیست.
انصاری درباره حمایت هاشمی رفسنجانی از کاندیدای اصلاح طلبان نیز می گوید: هنوز اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات تصمیمی اتخاذ نکرده اند تا ما بخواهیم درباره مسائل حاشیه ای آن صحبت کنیم.
وی تاکید می کند: البته خود آقای هاشمی باید پاسخ دهند در انتخابات از چه کسی حمایت می کنند .ما ایشان را یک شخصیت فراجناحی و از ارکان نظام و انقلاب می دانیم و معتقدیم ایشان از دلسوزان انقلاب هستند و حضورشان در انتخابات برای همه مهم است .
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره استقبال سایت وابسته به جبهه پایداری از حضور هاشمی رفسنجانی در انتخابات تاکید کرد: قطعا با توجه به مواضع تندی که اینها همواره علیه آقای هاشمی داشته اند نمی توان اظهارنظر آنها را صادقانه قلمداد کرد قطعا اهداف سیاسی پشت پرده است زیرا موضع خصمانه این سایتها علیه آیت الله هاشمی مثل روز روشن است وی ادامه داد:این سایتها در موضع گیری علیه آیت الله هاشمی سابقه بدی دارند بنابراین با توجه به مواضع گذشته آنها نمی توان به چرخش این جریان به نفع هاشمی امیدوار بود.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.