مجیدی: سینما فرصتی برای معرفی صحیح پیامبر گرامی اسلام (ص) است

۳۱فروردین۱۳،

ˈمجید مجیدیˈ کارگردان سرشناس سینمای ایران گفت: سینما فرصتی برای معرفی حضرت پیامبر گرامی اسلام ( ص ) است.

مجیدی که به دعوت ˈ انجمن مریدیینˈ برای برپایی کارگاهی سینمایی در استانبول بسر می برد، این مطلب را در گفت وگو با خبرنگاران عنوان کرد. 

مجیدی گفت: تاکنون ۲۵۰ فیلم با موضوعیت حضرت مسیح ( ع ) ، ۱۲۰ فیلم با موضوعیت حضرت موسی( ع ) ، ۸۰ فیلم با موضوعیت پیامبران مختلف و حتی ۴۰ فیلم با موضوعیت معرفی ˈبوداˈ تهیه شده است ولی متاسفانه تنها فیلم ˈمساژˈ با موضوعیت پیامبر گرامی اسلام تهیه شده است.

وی با ابراز تاسف از اینکه ما تاکنون نتوانسته ایم شخصیت و زندگانی حضرت پیامبر گرامی اسلام را به غرب بشناسانیم ،گفت: در این وضعیت دشمن نیز کینه خود را به مسلمانان نشان می دهد.

او با اشاره به اینکه فیلم ˈپیامˈ عمدتا به جنگ های حضرت محمد ( ص ) پرداخته است ، اظهارداشت : این مساله برای شناساندن اسلام کافی نیست.

مجیدی با اشاره به گسترش اسلام هراسی در غرب و بعضی رخدادهای ناخوشایند در ارتباط با دین مبین اسلام گفت: به عنوان یک کارگردان سینما خود را مسوول احساس می کنم. در زمینه شناساندن واقعی اسلام یک خلاء بزرگ موجود است و این خلاء باید رفع شود.

این کارگران سینمای ایران با تاکید بر اینکه ما حرف های بسیاری برای ارایه به جهانیان در مورد اسلام و حضرت محمد ( ص ) داریم با یادآوری بعضی سخنان پیامبر عظیم الشان اسلام گفت : معنای جنگ برای پیامبر اسلام بسیار متفاوت از آنچه که ارایه می گردد ، است و دیدگاه آن حضرت در مورد جنگ ، مهر و عطوفت اسلامی را هیچ کس در جهان دارا نیست.

مجیدی با اشاره به اینکه فعالیت برای تهیه فیلمی در راستای شناساندن پیامبر اکرم ( ص ) را آغاز کرده است ضمن ابراز خرسندی از این مساله گفت: حضرت محمد ˈصˈ نوری برای ماست که راه را به ما نشان می دهد و سینما نیز فرصتی برای معرفی درست آن حضرت است.

وی گفت: دکورهای عظیم شهرهای مکه و مدینه را برای تهیه این فیلم در ایران ساخته ایم و در این فیلم اخلاقیات ؛ معنویات و معجزه های آن حضرت را بیان خواهیم کرد.

مجیدی با اشاره به اینکه این فیلم درحال پایان و در مرحله تدوین و مونتاژ قرار دارد گفت: امیدوارم که این مراحل نیز در زمان کوتاهی به پایان برسد.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.