محاسبه نرخ‌‌های جدید حمل بار و مسافر بر اساس ۴ عامل

معاون وزیر راه با اشاره به اینکه نرخ‌های جدید حمل کالا و مسافر در بخش عمومی جاده‌ای بر اساس تن‌کیلومتر، نفر‌کیلومتر، نرخ جدید سوخت و میزان تورم محاسبه شده گفت: نرخ‌های پیشنهادی به ستاد هدفمندی ارائه شده است.

شهریار افندی‌زاده اظهار داشت: قیمت‌های مربوط به حمل و نقل کالا و مسافر در بخش حمل و نقل عمومی جاده‌ای پس از افزایش نرخ سوخت در گام دوم هدفمندسازی یارانه‌ها تهیه شده است.

وی ادامه داد: متناسب با یارانه‌های پرداختی دولت در مورد نرخ سوخت، گزینه‌های مختلف قیمت بلیت و جابه‌جایی کالا تهیه شده است که در اختیار ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها قرار گرفته است.

نماینده تام‌الأختیار وزارت راه در هدفمندی یارانه‌ها افزود:‌ با وجود افزایش قیمتی که در نرخ لوازم و قطعات خودرو به خصوص روغن و لاستیک ایجاد شد صنف حمل و نقل تلاش بسیاری انجام داد که هزینه‌ها افزایش خاصی نداشته باشد و نرخ‌ها ثابت بماند اما به هر حال نرخ‌ لوازم و قطعات خودرو و روغن و لاستیک افزایش داشته است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اینکه رانندگان در بخش حمل و نقل عمومی به خوبی با دولت در بحث هدفمندسازی همکاری داشتند، گفت: متناسب با افزایش نرخ مربوط به قیمت سوخت و تورم، پیشنهادات افزایش قیمت به ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها ارائه شده است که متناسب با گزینه‌های مختلف سوخت، نرخ مشخص شود.

افندی‌زاده با اشاره به برنامه‌ریزی برای جداسازی سهمیه ناوگان باری شهری و برون‌شهری، گفت: تلاش کردیم که براساس میانگین تن‌کیلومتر در بخش بار و نفرکیلومتر در بخش مسافر و نیز براساس افزایش قیمت سوخت، نرخ‌ها محاسبه شود تا اگر در استانی میزان تن‌کیلومتر مصوب کمتر باشد این اجازه را داشته باشند که در صورت نیاز افزایش قیمت دهند.

نماینده تام‌الأختیار وزارت راه در هدفمندی یارانه‌ها تاکید کرد: ذکر این نکته ضروری است که افزایش قیمت حمل کالا تأثیر چندانی در قیمت تمام شده کالا نخواهد داشت و جزیی از کل هزینه‌ها است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: وزارت راه و شهرسازی تلاش می‌کند با تشکیل جلسات کارشناسی در تمامی زمینه‌ها برنامه‌های خود را اعلام کند و آماده است هر گاه دولت و مجلس برای اجرای گام دوم هدفمندسازی آماده شدند وزارتخانه نیز با آنها همکاری کامل داشته باشد.
۳۹۳۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.