محاکمه افشاکننده اسرار پاپ آغاز شد

محاکمه سرپیشخدمت سابق پاپ بندیکت شانزدهم در واتیکان آغاز شد. وی متهم است از آپارتمان پاپ مدارکی محرمانه را ربوده و آنها را در اختیار رسانه‌های ایتالیا قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از یورو نیوز، پائولو گابریله، سرپیشخدمت سابق پاپ بندیکت شانزدهم، در ماه مه سال جاری دستگیر شد و بلافاصه پس از دستگیری به ربودن اسناد محرمانه پاپ اقرار کرد. وی هدف خود از افشای مدارک را «مامور شدن از طرف روح‌القدس برای افشای شرارت‌ها و فساد موجود در کلیسا» عنوان کرده است.

این دادرسی در تاریخ نوین کلیسای کاتولیک بی‌سابقه است. پوشش خبری و حضور خبرنگاران در جریان دادرسی بسیار محدود بوده و ضبط و عکسبرداری از دادگاه ممنوع اعلام شده است.

پائولو گابریله در صورت مجرم شناخته شدن احتمال دارد به شش سال حبس محکوم شود.

در جریان این افشاگری‌ها که به «واتی گیت» شهرت یافته، یک خبرنگار ایتالیایی صدها سند سری را منتشر کرد که جزئیات رسوایی‌هایی از جمله اختلاس، باندبازی و خویشاوندسالاری در واتیکان در آنها تشریح شده است. در همان زمان، رسانه‌های ایتالیا گزارش دادند که انبوهی از اسناد محرمانه در آپارتمانی که گابریله به همراه همسر و سه فرزندش در داخل واتیکان در آن سکونت داشتند، کشف شده است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.