محبیان: ۵۰۰ دستگاه خودپرداز (ATM) در دفاتر پست بانک راه اندازی می شود

خبرگزاری آریا- بمنظور فراهم نمودن دسترسی عمومی و ارائه خدمات شبانه روزی در روستاها و مناطق محروم تعداد ۵۰۰ دستگاه خودپرداز (ATM) پست بانک در سطح دفاترخدمات بانکی کشور نصب و راه اندازی می شود.

به گزارش آریا، محبیان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل این بانک در مراسم تودیع و معارفه مدیر پیشین و جدید استان مرکزی ضمن بیان این مطلب گفت: علاوه بر آن، بسترهای لازم جهت ارائه خدمات بانکداری الکترونیکی از طریق اینترنت، تلفنبانک و موبایل بانک در سطح روستاها و مناطق محروم کشور فراهم می شود تا هموطنان با کمترین هزینه از خدمات نوین بانکی بهره مند شوند.

وی افزود: درحال حاضر تعداد ۱۰ هزار روستا و بیش از ۴ هزار دفتر شهری در سطح کشور زیر پوشش خدمات پست بانک هستند و تعداد ۶ هزار دفترخدمات بانکی روستائی دیگر نیز طبق برنامه پنجم توسعه در سال جاری به آن افزوده می شود که با ایجاد این دفاتر خدمات پست بانک به نیمی از ۳۱ هزار روستای کشور گسترش می یابد.

دکتر محبیان خاطر نشان کرد: سهم بانک های کشور در روستاها ۳ درصد و سهم پست بانک در این مناطق بیش از ۳۰ درصد است که این نشان از گستردگی حوزه فعالیت این بانک و ایجاد اشتغال برای بیش از ۳۰ هزار نفر در سطح کشور است.

مدیرعامل پست بانک اظهار داشت: با واگذاری خدمات دستگاه های اجرائی به دفاترخدمات بانکی پست بانک تا پایان سال جاری تعداد این خدمات از ۲۱ خدمت به بیش از ۴۰ خدمت افزایش می یابد.

وی تصریح کرد: تجمیع سرمایه های خرد در حوزه تولیدات داخلی و ارائه تسهیلات ارزان قیمت به روستاییان برای توسعه بخش تولیدی از اهداف این بانک در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است.

رئیس هیات مدیره پست بانک عنوان کرد: تا پایان نیمه اول سال جاری برای کلیه سرپرستان خانوار یارانه بگیر پست بانک کارت صادر می شود و طبق برنامه ریزی های انجام شده تعداد کارت های پست بانک به بیش از ۷ میلیون فقره افزایش می یابد.

همچنین حمید مصلحی مدیر جدید شعب پست بانک استان مرکزی در ادامه این مراسم گفت: درحال حاضر این استان دارای ۱۰ شعبه، ۲ باجه، ۲۷۱ دفترخدمات بانکی روستائی و ۹۰ دفتر خدمات بانکی شهری و سه دفتر خودگردان روستایی است و ۱۵ مورد تقاضای راه اندازی دفاتر خودگردان نیز در دست بررسی و پیگیری است.

گفتنی است: در این مراسم از زحمات حمیدرضا علی کریمی مدیر پیشین پست بانک استان مرکزی تقدیر و پست بانک شعبه مرکزی اراک واقع در خیابان دانشگاه نیز افتتاح شد.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.