محتاطانه خوش‌بینم؛ هر توافقی منتقدانی در تهران و واشنگتن خواهد داشت

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

ظریف در گفت‌وگو با سی‌سی‌تی‌وی

محتاطانه خوش‌بینم؛ هر توافقی منتقدانی در تهران و واشنگتن خواهد داشت

ایران > سیاست‌خارجی – ممتازنیوز:
وزیر امور خارجه در گفت‌وگو با شبکه «سی‌سی‌تی‌وی» تصریح کرد به مذاکرات هسته‌ای «محتاطانه خوش‌بین» است.

فارس نوشت: «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه‌ای که بخش کوتاهی از آن روز بامداد یکشنبه منتشر شد، گفت به مذاکرات هسته‌ای جاری میان ایران و گروه موسوم به ۱+۵، «محتاطانه خوش‌بین» است.

آقای ظریف که در نیویورک با شبکه «سی‌سی‌ تی‌وی» گفت‌وگو می‌کرد، گفت: «نهایتا دلیل خوش‌بینی محتاطانه من این است که همه می‌دانند که جایگزین یک توافق، بدتر خواهد بود.»

وی افزود: «توافقی که به هر حال و تحت هر شرایطی تعداد قابل توجهی منتقد در همه پایتخت‌ها خواهد داشت؛ اینجا در ایالات متحده، در ایران، در اروپا، اما احتمالا بیشتر در واشنگتن و تهران.»

مشروح مصاحبه آقای ظریف روز دوشنبه پخش می‌شود. وزیر امور خارجه در سفر به نیویورک با رادیو «ان‌پی‌آر»، دو ماهنامه «نشنال اینترست» مصاحبه و در شورای روابط خارجی آمریکا نیز صحبت کرده است.

هفتمین دور از مذاکرات هسته‌ای ایران و پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل به علاوه آلمان از روز جمعه در شهر نیویورک آغاز شده و گفته می‌شود که تا ۲۶ سپتامبر (۴ مهر) ادامه می‌یابد. بر اساس توافق موقتی که سال گذشته میان طرفین به دست آمد و ۲۹ تیر ماه پس از عدم حصول توافق نهایی، تمدید شد، طرف‌ها تا روز سوم آذر سال جاری برای رسیدن به راهکاری جامع زمان دارند.

– .

RSS
منبع: همشهری
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.