محتوای پربازدیدترین پایگاه اینترنتیها در ایران چیست؟

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران از رصد و پایش نحوه میزبانی پربازدیدترین پایگاه اینترنتیهای ایرانی تا پایان مهرماه جاری خبر داد و گفت: براساس ارزیابی صورت گرفته از میان ۴۳۶ پایگاه اینترنتی پربازدید ایرانی، بالغ بر ۲۸۷ پایگاه اینترنتی در داخل کشور میزبانی می شوند.
 
علی اصغر انصاری در گفتگو با مهر، از رشد انتقال میزبانی پایگاه اینترنتیهای اینترنتی به داخل کشور با رقم ماهانه ۳ تا ۵ درصد خبر داد و اظهار داشت: از میان ۵۰۰ پایگاه اینترنتی اینترنتی که بیشترین بازدید را در میان ایرانیها به خود اختصاص داده اند ۴۳۶ پایگاه اینترنتی ایرانی و مابقی غیرایرانی می باشند که از این تعداد بالغ بر ۲۸۷ پایگاه اینترنتی در داخل کشور میزبانی می شوند.
 
وی با اشاره به آخرین وضعیت میزبانی پربازدیدترین پایگاه اینترنتیهای اینترنتی گفت: در میان پایگاه اینترنتیهای پربازدید، بیشترین رقم متعلق به پایگاه اینترنتی خبرگزاریها و وبسایتهای خبری است که تعداد آنها در این بررسی ۱۱۰ پایگاه اینترنتی بوده که از این رقم، میزبانی ۷۲ پایگاه اینترنتی در داخل کشور انجام می گردد.
 
انصاری با بیان اینکه رتبه دوم پربازدیدترین پایگاه اینترنتیهای ایرانی به پایگاه اینترنتیهای بازی و سرگرمی تعلق دارد، ادامه داد: در این رتبه بندی ۶۲ پایگاه اینترنتی بازی و سرگرمی در جمع پربازدیدها قرار دارد که همه این ۶۲ پایگاه اینترنتی در داخل کشور میزبانی می شوند.
 
معاون سازمان فناوری اطلاعات سرویس دهندگان دانلود را سومین پایگاه اینترنتی پربازدید توسط کاربران ایرانی برشمرد و گفت: از میان ۲۵ پایگاه اینترنتیی که این سرویس را ارائه می کنند ۱۵ پایگاه اینترنتی در داخل کشور میزبانی می شوند؛ همچنین فروشگاههای اینترنتی رتبه بعدی این ارزیابی را به خود اختصاص داده اند که از میان ۲۵ پایگاه اینترنتی پربازدید در این گروه، میزبانی ۱۸ پایگاه اینترنتی در داخل کشور انجام می پذیرد.
 
وی با تاکید براینکه تمامی ۲۲ پایگاه اینترنتی دولتی و حاکمیتی پربازدید، در داخل کشور میزبانی می شوند خاطرنشان کرد: سرویس دهندگان خدمات تبلیغاتی رتبه بعدی این ارزیابی را تشکیل می دهند که از میان ۲۲ پایگاه اینترنتی پربازدید ایرانی، ۹ پایگاه اینترنتی در داخل کشور میزبانی می شوند. در همین حال ۱۷ وبلاگ نیز در میان پربازدیدترین پایگاه اینترنتیهای اینترنتی می باشند که ۶ وبلاگ هاستینگ داخلی دارند.
 
مهندس انصاری با اشاره به تعداد ۱۸ سرویس دهنده برنامه های کاربردی و محتوای موبایل – اپ استور- در میان پربازدیدترین وبسایتهای ایرانی تصریح کرد: در این میان میزبانی ۹ پایگاه اینترنتی در داخل کشور انجام می گردد.
 
وی از پایگاه اینترنتیهای آموزشی، پژوهشی و دانشگاهی نیز به عنوان یکی از پربازدیدترین پایگاه اینترنتیها از نگاه کاربران نام برد و گفت: از میان ۱۶ پایگاه اینترنتی پرمراجعه با محتوای آموزشی، پژوهشی و دانشگاهی، میزبانی ۱۰ پایگاه اینترنتی در داخل کشور صورت می پذیرد.
 
معاون سازمان فناوری اطلاعات با تاکید براینکه در مجموع از میان ۴۳۶ پایگاه اینترنتی پربازدید ایرانی، ۲۸۷ پایگاه اینترنتی در داخل کشور میزبانی می شوند، گفت: شواهد نشان می دهد که میزبانی وبسایتهای دانلود و سرویس دهندگان برنامه های کاربردی موبایل در داخل کشور رونق خاصی پیدا کرده به نحوی که اپراتورهای ارتباطی و مخابراتی میزبانی این پایگاه اینترنتیها را برای افزایش حجم ترافیک خودشان به عهده می گیرند و این امر به رونق میزبانی پایگاه اینترنتیها در داخل کشور منتج شده است.  

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.