محجوب تاکید کرد:پر کردن حفره های اطلاعاتی با به کار گیری برنامه نویسان قوی

یکشنبه ۲۱ خرداد – ۱۲:۴۵:۱۸ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – نماینده مجلس نهم با بیان اینکه بسیاری از هکرها و متخلفان بین المللی در حیطه تکنولوژی، از دزدان دریایی بسیار خطرناک ترهستند، گفت: مهمترین ضعف در حوزه جرائم رایانه ای نبود قانونی جامع درباره مقابله با جرائم اینترنتی است که باید مجلس دست به کار شده وفکری برای به روز کردن قوانین بیندیشد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، علیرضا محجوب با اشاره به روند رو به رشد تخلفات رایانه‌ای، اظهار داشت:‌ طی سال‌های گذشته، فضای مجازی از تخلفات و جرائم به دور بوده است؛ چرا که متخلفان رویکرد کمتری نسبت به فضای مجازی داشته اند و اقبال آنها بیشتر به سمت شیوه‌های سنتی بود.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس نهم افزود:‌ متخلفان اخیراً به فکر استفاده از شیوه‌های پرسودتری مانند سوءاستفاده‌های رایانه ای افتاده اند؛ البته این امر برگرفته از ضعف تکنولو‍ژی به شمار نمی رود و نشان می دهد که باید قید و بندها را در کنترل فضای مجازی بیشتر کرد.
وی با تاکید بر افزایش نظارت در فضای مجازی یادآور شد: ‌البته منظور از افزایش نظارت و ارتقای قید و بند به منزله ایجاد محدودیت نیست ولی باید حرکت های گسترده ای را در بخش های مجازی، به صورت حساب شده ایجاد ساخت.
محجوب با تاکید بر به فعالیت برخی هکرهای بین المللی اذعان داشت:‌ بسیاری از هکرها و متخلفان بین المللی در حیطه تکنولوِی، از دزدان دریایی بسیار خطرناک تر هستند لذا باید مراقب عملکرد خود باشیم تا زمینه سوءاستفاده را برای مجرمان رایانه ای فراهم نسازیم.
به نقل از خانه ملت ، این نماینده مجلس نهم گفت: روش های کنترلی(کاهش سرعت اینترنت) که دولت برای محدود کردن استفاده از اینترنت در نظر گرفته ، کوره راه است چرا که باعث تقویت تخلف و متخلفان می شود.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس هشتم با مد نظر قرار دادن راهکارهایی مناسب  به جهت مقابله با متخلفان رایانه ای، اظهار داشت: دولت باید با کمک و به کارگیری برنامه نویسان حرفه ای، مشکلات و حفره‌های اینترنتی را پیدا کرده و با ساماندهی لازم، این معضل را برطرف سازد تا  بتواند جلوی اشاعه جرائم رایانه ای را بگیرد.
نماینده مردم تهران، ری ، شمیرانات و اسلامشهر در خانه ملت، با تاکید براینکه روئسای بانک‌ها نباید در استفاده از ابزارهای امن غفلت کنند، افزود:‌ در صورتی که روئسای بانک‌ها در استفاده از برنامه‌های امن غفلت نکنند، جلوی بسیاری از سرقت‌‌ها و سوءاستفاده ها گرفته می شود.
این نماینده مجلس نهم با تاکید بر‌ ضعف قانونی، در حوزه مقابله با جرائم رایانه ای گفت:‌ بدون محدود کردن حیطه کاری خود، باید فضای مجازی را کنترل کنیم و برنامه نویسان را برای نوشتن برنامه‌های اصولی و ضد سرقت تعلیم داده و تشویق کنیم.
محجوب یادآور شد: با افزایش دقت در استفاده از سیستم‌ها و راهکارهای امنیتی توسط موسسات حساسی چون بانک‌ها، شبکه های اجتماعی، سرویس دهنده های پست الکترونیک و …، می توان به طرز محسوسی از میزان جرایم سایبری بکاهیم.
نماینده مردم تهران، ری ، شمیرانات و اسلامشهر مهمترین ضعف در حوزه جرائم رایانه ای نبود قانونی جامع درباره مقابله با جرائم اینترنتی دانست و گفت:‌ قوانین موجود برای مقابله با جرائم اینترنتی کافی نیست و دراین باره با ضعف قانونی مواجه هستیم، لذا مجلس باید جهت رفع نواقص قانونی و تصویب قوانین راهگشا، دست به کار شود.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۱۰۱۲۴۵۱۸۹۳۷


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.