محدث خبر کشف ذخایر جدید گاز در خوزستان را به‌طور ضمنی تایید کرد

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمود محدث مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران روز گذشته خبر کشف بزرگ گازی ایران در استان خوزستان را به شدت تکذیب کرد و گفت: به جای میدان گازی یک میدان نفتی در خوزستان کشف شده است.

با این وجود این مقام مسئول در شرکت ملی نفت صبح امروز در گفتگو با سایت رسمی وزارت نفت به جای تکذیب مجدد کشف بزرگ گازی (ذخایر این میدان جدید گازی معادل با پارس جنوبی است)، تاکید کرد: ” فرآیند اکتشاف گاز در جنوب غرب خوزستان تکمیل نشده است.”

 

وی همچنین امروز با تایید بخشی از گزارش روز گذشته خبرگزاری مهر، گفت: مدیریت اکتشاف برای ارزیابی پتانسیل‌های جدید گازی در لایه‌های عمیق معادل افق ژوراسیک برنامه مطالعاتی و تفسیر اطلاعات لرزه نگاری را نهایی کرده است.

 

مدیر اکتشاف شرکت کلی نفت ایران، همچنین با تایید بخش دیگری از گزارش خبرگزاری مهر مبنی بر ضرورت حفر یک حلقه چاه جدید تا عمق ۵۰۰۰ متری افق ژوراسیک در میدان نفتی آزادگان جنوبی، تصریح کرد: وجود پتانسیل‌های قابل توجه در این منطقه دور از دسترس نیست ولی نتیجه قطعی از حجم ذخیره بعد از حفاری و آزمایش های لازم و نیز ارزیابی توان تولید آن مشخص می شود.

 

محدث که روز گذشته اصل کشف گاز در استان خوزستان را به طور کامل تکذیب کرده بود، امروز، یادآور شد: در یکی از چاه‌های حفاری شده قبل نمونه‌هایی از گاز موجود در این لایه بدست آمده است.

 

عضو اصلی هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران تاکید کرد: فرآیند اکتشاف در این منطقه کامل نشده و فعالیت‌های اکتشافی همچنان ادامه دارد.

 

خبرگزاری مهر در گزارش روز گذشته خود تاکید کرده بود: مطالعات اولیه انجام گرفته در سطح شرکت ملی نفت نشان می دهد که حجم ذخایر گاز طبیعی در این سازند مخزنی نزدیک به ذخایر گاز ایران در میدان پارس جنوبی است اما این موضوع هنوز به تایید رسمی مقامات وزارت نفت نرسیده است.
 
در صورت حفاری یک حلقه چاه جدید اکتشافی می‌توان درباره حجم دقیق ذخایر گاز طبیعی و مقایسه آن با ذخایر گازی ایران در میدان پارس جنوبی اظهار نظر کارشناسی شده‌تری ارائه کرد.

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.