محدودیت‌های تردد در آزادراه‌های کاشان-قم و تهران به کرج و پردیس

۰۸اردیبهشت،

محدودیت‌های تردد در آزادراه‌های کاشان-قم و تهران به کرج و پردیس

باند شرقی آزادراه کاشان-قم تا ۱۰ اردیبهشت‌ماه، باند‌ جنوبی آزادراه کرج-تهران تا ۱۰ خردادماه و باند جنوبی آزادراه تهران-پردیس تا چهارم خرداد‌ماه، با محدودیت تردد مواجه خواهند بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ممتازنیوز به نقل از فارس،

مرکز مدیریت راه‌ها، براساس تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارت تصویری‏، سامانه‌های هوشمند ترافیک‌شمار برخط و گشت‌های شعب راهداری سراسر کشور، در حال حاضر، به‌استثنای محورهای شمشک ـ دیزین در استان البرز، که به سبب بارش برف و کولاک و احتمال سقوط بهمن، شهداد ـ نهبندان در استان کرمان، که به سبب طغیان رودخانه‌های محلی، تا اطلاع ثانوی مسدود می باشند‏،‌ بقیه محورهای اصلی مواصلاتی کشور باز بوده و تردد در آنها به‌روال عادی در جریان است.

‌کل تردد ثبت شده براساس آخرین اطلاعات دریافتی از سامانه‌های هوشمند ترافیک شمار برخط در ۸۹۱ محور مواصلاتی کشور طی ۲۴ ساعت قبل ۶۴۱۸۸۱۶ وسیله نقلیه بوده که نسبت به روز قبل از آن با تعداد ۶۷۲۰۴۱۷ وسیله، کاهش ۷ درصدی را نشان می‌دهد.

سهم وسایل نقلیه سنگین طی ۲۴ ساعت قبل درمحورهای ارتباطی کشور، ۲۰ درصد بوده است.

ساعات اوج تردد طی ۲۴ ساعت قبل بین ساعات ۱۹ الی ۲۰ و کمترین تردد بین ساعات ۵ الی ۶ صبح انجام گرفته که هموطنان با آگاهی ازاین موضوع می‌توانند ساعات مناسب‌تری را برای سفر خود انتخاب کنند.

* ممنوعیت تردد به سبب عملیات کارگاهی جاده‌ای و انسداد مسیر در سطح کشور

بزرگراه قم ـ گرمسار و بالعکس واقع در استان‌های قم و سمنان، از ۲۷/۰۱/۹۲ تا ۲۷/۰۴/۹۲ به سبب تبدیل محور به آزادراه، مسدود خواهد بود؛ محور جایگزین، برای خودروهای سواری، آزادراه قم ـ تهران و بالعکس و در ادامه از مسیر  پاکدشت ـ گرمسار و بالعکس و برای وسایل نقلیه سنگین از محور قدیم قم ـ تهران ـ گرمسار و بالعکس، خواهد بود.

آزادراه کاشان – قم (فقط لاین شرقی) واقع در استان‌های اصفهان و قم از ۲۷/۰۱/۹۲ تا ۱۰/۲/۹۲ به‌دلیل عملیات تعریض مسیر، مسدود خواهد بود؛ در مدت زمان انسداد، تردد وسایل نقلیه از محور قدیم قم-کاشان انجام خواهد شد.

آزادراه کرج- تهران (لاین جنوبی) واقع در استان‌های البرز و تهران از ۲۷/۰۱/۹۲ تا ۱۰/۳/۹۲ ، شنبه‌ها تا سه‌شنبه‌ها، از ساعت ۲۳ تا ۴ صبح روز بعد. به‌دلیل نصب عرشه پل در تقاطع غیر هم سطح کاروانسرا سنگی، مسدود خواهد بود‌ در این مدت، تردد وسایل نقلیه از جاده‌های قدیم و مخصوص کرج ـ تهران، انجام خواهد شد.

آزادراه تهران- پردیس (لاین جنوبی) واقع در استان تهران از ۰۸/۰۲/۹۲ لغایت ۰۴/۰۳/۹۲ به جز ایام تعطیل به سبب احداث تقاطع غیر همسطح در محدوده ۲ کیلومتری عوارضی مسدود خواهد بود و در زمان انسداد، تردد در باند شمالی آزادراه به صورت ۲ طرفه انجام خواهد شد.

بزرگراه سیرجان ـ حاجی‌آباد واقع در استان هرمزگان، از ۲۷/۰۱/۹۲ تا ۱۰/۰۲/۹۲ به سبب ریزش ترانشه تونل‌های دوقلو، تردد با محدودیت انجام و جریان ترافیک از۱۰کیلومتری بالای حاجی‌آباد، به محور قدیم هدایت و بعد از عبور از حاجی‌آباد، امکان ورود به بزرگراه و ادامه مسیر به‌ بندرعباس وجود دارد؛ تردد وسایل نقلیه سنگین با ارتفاع بیش از ۷۰/۴ متر، از این بزرگراه ممنوع و تراکم ترافیک خودروهای عبوری در دو طرف تونل‏، پیش‌بینی می‌شود.

یکشنبه ۸ اردیبهشت   ۲۲:۳۷

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.