محدودیت در معرفی کاندیداهای وزارت دادگستری تاکنون مشکلی ایجاد نکرده است

اردیبهشت ۱۴۰۳

عضو کمیسیون حقوقی مجلس نهم با بیان اینکه محدودیت در معرفی کاندیداهای وزارت دادگستری از سوی قوه قضاییه تاکنون مشکلی ایجاد نکرده، گفت: این محدودیت خللی در روند انتخاب وزیر دادگستری ایجاد نکرده و امیدواریم رئیس‌جمهور منتخب نیز برای انتخاب وزیر دادگستری اصلح اقدام کرده تا بتواند روح قانون را در جامعه جاری کند.

“حمیدرضا طباطبایی” در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با انتخاب وزیر دادگستری و محدودیت این امر اظهار داشت: وظیفه وزیر دادگستری هماهنگی میان سه قوه مجریه، قضاییه و مقننه است و به همین سبب وزیر دادگستری باید مورد اعتماد هر سه قوه باشد.

وی ادامه داد: به سبب اینکه وزیر دادگستری رابط قوه قضاییه است، رئیس قوه قضاییه از میان اشخاصی که سابقه قضایی روشنی دارند چند نفر را به طور محدود به رئیس‌جمهور منتخب معرفی کرده تا از مجلس رأی اعتماد بگیرند.

عضو کمیسیون حقوقی مجلس نهم تصریح کرد: وظیفه وزیر دادگستری آن است که لوایح قوه قضاییه را  به دولت برده و سپس به مجلس ارسال کرده و از آن دفاع کند  بنابراین هر سه قوه بر انتخاب وزیر دادگستری دخالت دارند.

طباطبایی افزود: وزیر دادگستری علی‌القاعده باید سبقه قضایی داشته و یا قاضی با تجربه و یا حتی‌الامکان آشنا به مسائل قضایی باشد تا بتواند به اجرای قوانین پرداخته و قانون را در جامعه جاری کند.

عضو کمیسیون حقوقی با بیان اینکه محدودیت در معرفی کاندیداهای وزیر دادگستری تاکنون مشکلی ایجاد نکرده خاطرنشان کرد: این محدودیت خللی در روند انتخاب وزیر دادگستری ایجاد نکرده و امیدواریم رئیس‌جمهور تازه نیز به انتخاب وزیر دادگستری اصلح اقدام کرده تا با مشکلی در این زمینه مواجه نشویم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.