محدود کردن اختیارات سرپرست وزارتخانه‌ها یک ضرورت است

فروردین ۱۴۰۳

سخنگوی فراکسیون اصولگرایان با اشاره به ضرورت محدود کردن اختیارات سرپرست وزارتخانه‌ها، گفت: تفسیر برخی آقایان این است که سرپرست هم مثل وزیر می‌تواند اختیار داشته باشد، اگر چنین است پس نیازی به رای اعتماد نیست!

علی‌اصغر زارعی نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به ضرورت محدود کردن اختیارات سرپرست وزارتخانه‌ها، گفت: تفسیر برخی آقایان این است که سرپرست هم مثل وزیر می‌تواند اختیار داشته باشد، اگر چنین است پس نیازی به رای اعتماد نیست!

وی افزود: سرپرست وزارتخانه وظیفه دارد وقتی یک وزیری دوره‌اش تمام شد یا عزل شد، دستگاه مربوطه را در همان شکل سرپرستی و اداره کند تا وزیر جدید رای اعتماد بگیرد.

سخنگوی فراکسیون اصولگرایان اظهار داشت: جابجایی‌ها باید توسط وزیر صورت بگیرد تا در قبال کارهایی که انجام می‌دهد پاسخگوی مجلس باشد.

زارعی تصریح کرد: آقایان شاید تصور می‌کنند در دوره سرپرستی تغییرات را انجام دهند که اگر وزیر بعدی آمد، راه برای وی هموار باشد.

وی در خصوص اینکه چرا در دوره‌های قبلی اختیار سرپرستی وزارتخانه‌ها محدود نشده بود، گفت: در دوره‌های قبلی چنین چیزی نبود و اگر هم اتفاقی افتاد مورد توجه قرار نگرفته است، ولی در این دوره این جابجایی‌ها برجسته شد.

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در پاسخ به این سوال که آیا طرح محدودکردن اختیارات سرپرست وزارتخانه‌ها که یک فوریت آن به تصویب رسیده است، به سرپرست‌های فعلی سه وزارتخانه خواهد رسید یا خیر گفت: اگر هم نرسد این یک امر ضروری است و یک خلاء قانونی است که باید پر شود.

اضافه می‌شود، نمایندگان در جلسه علنی روز سه‌شنبه ۱۲ شهریورماه، یک فوریت طرح تعیین حدود اختیارات سرپرستان وزارتخانه‌ها موافقت را تصویب کردند.

انتهایء‌پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.