محروم شدن مخترع کرمانشاهی از نشان طلا به دلیل استفاده از لوگوی خلیج ‌فارس

۰۹م آذر ،

کرمانشاه / واحد مرکزی خبر / علمی

مخترع کرمانشاهی به سبب استفاده از لوگوی خلیج ‌فارس در اختراعش از دریافت نشان طلا محروم شد .
دستگاه پاستوریزاتور شیر و آبمیوه بدون استفاده از حرارت که درمسابقات اختراعات جهانی کویت شرکت داده و با نظر داوران حاضر در این مسابقات شایسته مدال طلا شناخته شده بود بـه سبب استفاده از لوگوی خلیج فـارس در آرم ، پوستر و بروشور و اعمال نفوذ کشور میزبان ، نشان طلای این طرح بـه نـقره تبدیل و جایزه نقدی آن نیز حذف شد .
اختراع کـامیار فـرامـرزی مخترع جوان و دانشجوی دانشگاه آزاد کرمانشاه تاکنون موفق به کسب نشان طلای مسابقات جهانی ژنو سویس و itex کره جنوبی ، نشان نقره مسابقات اختراعات آلمان و چند مدال مختلف دیگر شده است .
رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه در این خصوص با بیان اینکه با تمام توان از اعتبار علمی کامیار فرامرزی و اعتبار تاریخی خلیج همیشه فارس حمایت می کنیم گفت: اعتبار یک اختراع جهانی به شرکت دادن آن در مسابقات مختلف ، کسب اعتبار بین المللی و صنعتی شدن آن است .
نوذر قنبری افزود:طرح کامیار فرامرزی در بوته نقد و قضاوت چندین مسابقه مختلف جهانی و آسیایی از جمله مسابقات جهانی ژنو سویس بـه عنـوان معتبرترین جایگاه چالش اختراعات بین المللی و itex کـره جنوبی به عنوان معتبرترین جایگاه معرفی اختراعات آسیایی سنجیده شده و مدال طلا را به خود اختصاص داده بود .
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه گفت : این مساله تنها اعتبار کشور میزبان یعنی کویت را برای برگزاری اینچنین مسابقات و همایش هایی زیر سوال می برد .
۰۰۰۲


IRIBNews RSS ScientificNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.