محسنی اژه ای:مجموعه اقدامات برای کنترل بازار ارز و سکه

۱۱م دیماه ،

سخنگوی قوه قضاییه گفت: اقدامات قضایی و انتظامی به تنهایی برای کنترل بازار ارز و سکه کافی نیست اما در عین حال مؤثر است.

به گزارش واحد مرکزی خبر؛ محسنی اژه ای در پاسخ به پرسش خبرنگاری دربارهٔ نتایج اقدامات قوه قضاییه در کنترل بازار ارز و سکه افزود: دستگاههای اجرایی بویژه دولت ، بانک مرکزی و دیگر دستگاههای ذیربط تلاش می کنند اقدامات مؤثری را در کنترل بازار ارز و سکه انجام دهند اما دستگاه قضایی نیز موظف است جلوی سوء استفاده کنندگان از این بازار را بگیرد.
وی با اشاره به اینکه با ورود دستگاه قضایی و انتظامی همه مسایل مربوط به ارز پایان نمی یابد گفت: قطعاً باید برای کنترل بازار ارز و سکه مجموعه اقداماتی انجام شود.
خبرنگار شبکه تلویزیونی پرس تی وی نیز در ادامه این نشست پرسید: با توجه به اینکه کشورهای خارجی بعضی اقدامات را علیه ایران انجام می دهند از جمله اینکه رسانه های ایرانی را در خارج از کشور تحت فشار قرار می دهند و یا اینکه ایرانیان مقیم خارج از کشور را به دلایل واهی زندانی می کنند قوه قضاییه در محافل بین المللی چه اقداماتی را برای مقابله با آنها می تواند انجام دهد؟
سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به اینکه اقدامات خصمانه و یا غیرقانونی آنها علیه ایران متفاوت است گفت: در این زمینه وزارت امور خارجه همچنین ستاد حقوق بشر قوه قضاییه اقداماتی  انجام می دهند.
وی ادامه داد: متأسفانه امروز اقدامات غرب با شعارهایش همخوانی ندارد و ظلمهایی را دربارهٔ شهروندان خود و یا شهروندان دیگر کشورها انجام می دهد اما اگر نمونه بسیار کوچک تر در دیگر کشورها از جمله ایران اتفاق بیفتد بسیار سر و صدا می کند.
سخنگوی قوه قضاییه در ادامه در پاسخ به سوالی دربارهٔ اقدامات قوه قضاییه در خصوص انتخابات گفت: قوه قضاییه برای پیشگیری از وقوع جرم در موضوع انتخابات ستادی در تهران و دیگر استانها تشکیل داده که هم اکنون فعال شده است.
وی با بیان اینکه این ستاد اقدامات مختلفی  انجام می دهد گفت: این ستاد اقدامات ستادهای انتخاباتی ، نامزدها و طرفداران آنها را رصد می کند تا کار خلافی نکنند.
وی گفت: اگر تخلف انتخاباتی انجام شود سعی می گردد سریعتر و در شعبات مخصوص و خارج از نوبت رسیدگی شود تا زودتر جلوی گسترش آن گرفته شود.


IRIBNews RSS TopNews
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.