محسنی اژه ای گفت:نامزد‌ها دردسر درست نکنند

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در حاشیه سفر خود به گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به تخلفات انتخاباتی و برخورد با جرایم انتخاباتی، اظهار کرد: در این دوره همه خود را ملزم می‌دانند که به قانون عمل کنند.

وی قانون‌مداری را موضوع بسیار مهمی دانست و افزود: قانون‌مداری مورد توجه کاندیداها و ستادهای آنها قرار گرفته است.

سخنگوی قوه قضاییه با تصریح بر اینکه نامزدهای انتخاباتی به طرفداران خود توصیه کنند در چارچوب قانون تبلیغات را انجام دهند، گفت: نباید دردسری در این زمینه برای مردم ایجاد شود.

وی قوه قضاییه را مسئول پیشگیری از جرم دانست و اذعان کرد: این قوه در جاهایی که لازم است تذکرات لازم را ارائه می‌دهد. اگر جرم انتخاباتی واقع شود بر حسب وظیفه قانونی رسیدگی می‌شود.

محسنی اژه‌ای درباره تأمین امکانات دستگاه‌های قضایی عنوان کرد: قوه قضاییه طبق مأموریت سنگینی که دارد بودجه مناسب با این مأموریت را ندارد و نیروی اداری و قضایی این قوه کافی نیست.

دادستان کل کشور اضافه کرد: در برنامه پنجم توسعه تصویب شده که می‌توانیم سالانه تعدادی قاضی را استخدام کنیم که از سال ۹۰ تاکنون در جذب نیرو هستیم و تعدادی نیز جذب شدند.

وی جذب نیرو در دستگاه قضایی را موجب تسهیل و گشایش در کارها ذکر کرد و گفت: درباره جذب کارمندان اداری همچنان با مشکل مواجه هستیم.

محسنی‌اژه‌ای با بیان اینکه اکنون بیش از ۲۶ درصد ظرفیت قوه قضاییه خالی است، خاطرنشان کرد: با کمبود نیروی کادر اداری و قاضی مواجه هستیم که این امر نیازمند حمایت دولت و بودجه در استخدام نیروهای اداری است.

وی درباره روند رسیدگی به وضعیت پرونده اعضای شورای شهر رشت، اذعان کرد: این پرونده هنوز در مرحله تحقیقات مقدماتی است و طبق قانون از بیان جزییات آن معذورم و این پرونده هنوز دادگاه نرفته است.

[del.icio.us] [Facebook] [Google] [Technorati] [Twitter] [Yahoo!] [Email]

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.