محسن رضایی:سال تولید ملی همراه با وحدت دنبال خواهد شد

به گزارش ایرنا،’محسن رضایی’عصر سه شنبه درجمع اساتید و دانشجویان دانشگاه اصفهان بااشاره به ضرورت همدلی و وحدت مسئولین برای حل مشکلات نظام اسلامی،گفت:امسال فضای سیاسی و گرایش به وحدت در کشور بهتر خواهد شد.

وی بااشاره به تشکیل مجلس نهم درسالجاری، اظهارداشت:دولت امسال همدلی بیشتری را از خود نشان داد که نمونه آن را می توان از حضور رییس جمهور در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام دید.

رضایی تصریح کرد:کسانی که به منازعات سیاسی می پردازند یا به واسطه برخی مسائل به این منازعات دامن می زنند از عقلانیت سیاسی برخوردار نیستند.

دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام افزود:تحریم های غرب از یک سو و فشارهای اقتصادی بر زندگی مردم از سوی دیگر ضرورت پرهیز از منازعات و تلاش برای حل مشکلات جامعه را بیشتر می کند.

وی بابیان اینکه نزاع سیاسی در شرایط کنونی به مصلحت جامعه نیست، تصریح کرد: منازعات سیاسی نه تنها مشکل مردم را حل نمی کند بلکه ظلم بزرگی به نظام و مردم است.

به گفته رضایی هرچند نقد و سلیقه باید در جامعه باشد ولی این مسائل باید تا جایی پیش رود که مشکلی برای جامعه بوجود نیاورد.

وی افزود:ما می توانیم در کنار هم باشیم و افتراقات و اشترکاتمان هم معلوم باشد.

وی حل اختلافات قوا را از اختیارات مقام معظم رهبری دانست و افزود: شورایی از سوی معظم له به ریاست آیت الله شاهرودی برای ایجاد وحدت و همدلی مسوولین قوا بوجود آمده که با وجود این ساز وکار نباید مشکلی بوجود آید.

وی یادآور شد: در مدت یکسال فعالیت این شورا تذکراتی به روسای قوا و گزارشات خوبی به رهبر معظم انقلاب ارائه شده است.

وی خاطر نشان کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام حل اختلافات مجلس و شورای نگهبان را به عهده دارد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با بیان اینکه در مساله هسته ای در سطح دیپلماسی کشورهای اروپایی و آمریکا نوعی عقلانیت دیده می شود، افزود: انتظار می رود در کنفرانس سوم خرداد در بغداد نمایندگان ایران و گروه ۱+۵ مسیر خوبی را در پیش گیرند.

وی گفت: در این مذاکرات می توانیم از ظرفیت های بیشتری استفاده کنیم که این شرایط می تواند به اقتصاد ایران آرامش دهد.

وی همچنین در پاسخ به دانشجویی مبنی بر چرایی قطع رابطه دانشگاه و صنعت، گفت: این ضعف در کشور ما وجود دارد ولی باید با بهره گیری از راههایی که در برخی کشورها وجود دارد این مساله را حل کرد.

رضایی توجه به پارکهای علم و فناوری، مراکز رشد، انجام برخی پروژه های دانشجویی در این رابطه را از روش های برقراری رابطه صنعت و دانشگاه دانست و تاکید کرد: دولت به عنوان حلقه واسط باید در این میان نقش آفرینی کند.

وی در پاسخ به سئوالی درباره دلایل بروز فساد مالی اظهارداشت: داشتن انضباط در سیستم و گسترش آن در فعالیت های بانکی و افزایش نظارت از طریق دولت و سیستم بانکی دو عامل برای جلوگیری از تکرار پرونده هایی همچون اختلاس بزرگ مالی اخیر است.

وی گفت: دادگاه هر چند کند ولی خوب پیش می رود و هر مسئولی در این زمینه ارتباطی داشته باشد، دادگاه به سراغ او می رود و مساله را پیگیری می کند.

پ/۷۱۳۴/۱۰۱۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۱۳۰۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.