محسن رضایی: اگر موشک​های ما نبودند، چندبار اسرائیل به کشور ما حمله می​کرد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه ما در جامعه نیاز به گفتگو داریم و نباید به راحتی از گفتگو عبور کرد گفت: نباید اختلافات مانع گفتگوی جناح ها شود.

محسن رضایی در نشست هم اندیشی اساتید دانشکده علوم پزشکی تهران با اشاره به پیشرفت های ایران گفت: معتقدم نوعی بیداری در کشور ما آغاز شده است که این بیداری به دوران امیرکبیر بر می گردد و امروز ادامه پیدا کرده و تداوم نیز خواهد داشت.

گزیده سخنان وی از این قرار است:

·         با پیروزی انقلاب اسلامی توانستیم به استقلال دفاعی دست یابیم. اگر امروز موشک​های ما نبودند چند بار اسرائیل به کشور ما حمله می کرد به همین جهت در بعد امنیت به پیشرفت های خوبی دست یافته ایم اما در زندگی عقب ماندگی هایی داریم که من از این عقب ماندگی ها به شکاف عمیق سیاست و زندگی نام می برم.

·         دنیای مخالف ما یا همان رقبا و دشمنان ما روی همین شکاف ها سرمایه گذاری کرده اند و می خواهند این شکاف ها را عمیق تر کنند بنابراین من از نخبگان می خواهم روی این شکاف ها کالبد شکافی کنند تا به این نتیجه برسیم که چکونه می توانیم توازنی بین دولت و زندگی به وجود آوریم.

·         هم اکنون گسستی بین علم و زندگی به وجود آمده است و اینها جزیره وار شده​اند. جزایری که بین علم، صنعت و فناوری ایجاد شده باعث ناکارآمدی ما در حوزه اقتصادی شده است.

·         اگر می خواهیم خردورزی را نهادینه کنیم باید به خرد جمعی احترام بگذاریم. اولین شرط برای دستیابی به خردورزی تحمل یکدیگر است این که از حرف های همدیگر ناراحت نشویم.همه حرفها فقط نباید از ناحیه تایید بیان شود بلکه بعضی از آنها به خاطر اصلاح رویه عنوان می شود. همگان باید تحمل پذیری خود را بالا ببرند .

·         حقیقتا در جامعه ما نیاز به گفتگو داریم نباید به راحتی از گفتگو عبور کرد. نباید با این بهانه که این جناح، جناحی دیگر را قبول ندارد از گفتگو امتناع کرد. اگر هر چه بیشتر گفتگو کنیم خرد جمعی نیز بیشتر می شود و به این طریق می توانیم بسیاری از مشکلات را حل و فصل کنیم.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.