محسن کوهکن: اصولگرایان زیر چتر واحد جامعتین جمع شوند

۲۴م اسفند ،

34-19.jpg

عضو شورای مرکزی جبهه پیروان امام و رهبری با بیان این‌که «موضع این جبهه این نیست که اصولگرایان زیر چتر این جبهه بیایند» گفت: ما معتقدیم اصولگرایان باید زیر چتر واحدی به رهبری جامعتین فعالیت کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) محسن کوهکن در همایش سراسری جبهه پیروان امام و رهبری با بیان این‌که «حضور روحانیت در این جبهه تزئینی نیست» اظهار کرد: ما در انتخابات مجلس نهم که جامعتین محور شد، سود بسیاری بردیم و اگر حضور روحانیت نبود مشخص نبود که مجلس ترکیب فعلی را داشته باشد. ما به اصولگرایان پیشنهاد می‌کنیم که همگی زیر یک چتر واحد تحت رهبری جامعتین قرار بگیرد.

وی در ادامه با اشاره به این‌که «در قبل شخصیت‌هایی که در انتخابات حضور پیدا می‌کردند ویژگی‌ کاریزماتیک داشتند و شناخت بالایی از آن‌ها وجود داشت» تصریح کرد: نگاه ما در انتخابات پیش رو این است که لازم نیست اکنون اشخاصی که وارد انتخابات می‌شوند شخصیت شناخته شده‌ای داشته باشند.

وی افزود: در دهه اول انقلاب مردم با اطمینان به نظر خواص به فردی رای می‌دادند، اما اکنون در شرایطی نیستیم که همچون قبل عمل کنیم و باید با برنامه پیش برویم.

این عضو شورای مرکزی جبهه پیروان امام و رهبری همچنین گفت: شورای مرکزی جبهه پیروان سه نفر را برای تهیه استراتژی این جبهه برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا برگزید که این استراتژی تهیه و نظرات اصلاحی به آن اضافه شد.

وی در ادامه با بیان این‌که «برنامه جبهه این است که با تمام سازوکار مبتنی بر استراتژی تهیه شده به یک گزینه واحد در داخل جبهه برسیم» اظهار کرد: اگر از داخل جبهه نتوانستیم فردی را انتخاب کنیم در مرحله بعد با همه‌ سلایق اصولگرایی برای انتخاب یک نفر اجماع می‌کنیم. در غیر این‌صورت به دنبال ائتلاف هستیم و اگر هم ائتلافی صورت نگرفت به خاطر مراعات مصالح به طرف مناظره نمی‌رویم و بازی را به هم نمی‌زنیم و برای حضور حداکثری در انتخابات تلاش می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که «برای اولین بار است که مجموعه‌ای با برنامه حرکت می‌کند» اظهار کرد: برای انتخاب نامزد انتخابات به چهار شیوه عمل می‌کنیم که این شیوه‌ها عبارتند از این‌که یکی از تشکل‌های عضو جبهه فردی را معرفی کند یا این‌که خود فرد که اصولگراست و علاقه به حضور در انتخابات دارد خودش را معرفی کند. شیوه‌ دیگر این است که اشخاصی کسی را معرفی کنند در حالی که خود آن فرد سکوت کرده است و شیوه دیگر این است که داوطلبان اصولگرای دیگر تشکل‌های اصولگرایان را نیز مد نظر داریم.

کوهکن همچنین با بیان این‌که «استراتژی جبهه شامل ۲۲ یا ۲۳ سرفصل است» تصریح کرد: در اولین گام ما از تعداد ۷ یا ۸ کاندید به ۳ گزینه رسیدیم و نتیجه‌ استراتژی ما حرکت در مسیر جلوگیری از تکثر بود.

وی افزود: ما به بزرگان نظام احترام می‌گذاریم و به دنبال حذف این اشخاص نیستیم، اما معتقدیم این اشخاص باید تجربه خود را در اختیار دیگران قرار دهند و خودشان در اول صف قرار نگیرند.

وی با اشاره به این‌که «آل اسحاق، باهنر و متکی فعالیت خود را با هم آغاز کردند و گزارشی از کار خود را امروز ارائه خواهند داد» افزود: اشخاص ائتلاف ۱+۲هم ارادت و پایبندی و هماهنگی خود را با جامعتین اعلام کردند. عقلانیتی که در مجموعه‌ اصولگرا وجود دارد، با هم بودن اصولگرایان را می‌پسندد.

این عضو شورای مرکزی جبهه پیروان امام و رهبری گفت: آیت‌الله مهدوی کنی از اعضای شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری خواسته است که این جبهه بر اساس برنامه حرکت کند.

وی در پایان با بیان این‌که «ما از مناظره‌های انتخابات قبل تجربه تلخی داریم» گفت: مناظره آقای عسگراولادی با حسین شریعتمداری و مرتضی آقاتهرانی یک برند از مناظره مبتنی بر اخلاق اسلامی بود. اگر صداوسیما توانایی داشته باشد که این روند را ادامه دهد به جریان انتخابات کمک می‌کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.