محصولات ارگانیک ایران مالک برند می شوند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ یکشنبه ۷ آبان ۹۱،

معاون سازمان توسعه تجارت ایران از ثبت ملی و بین المللی نشان و برند محصولات ارگانیک ایران خبر داد.

به گزارش تفسیری سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران iبه نقل از شبکه اطلاع رسانی تولیدو تجارت ایران (شاتا)، کیومرث فتح اله کرمانشاهی در دومین جلسه کمیته دائمی محصولات ارگانیک ایران گفت: بر اساس گزارش تفسیری فدراسیون بین المللی ارگانیک در سال ۲۰۱۱ حدود ۶۴ میلیارد دلار محصول ارگانیک در جهان فروخته شده  و پیش بینی شده است در سال ۲۰۲۲ iبه ۸۰ میلیارد دلار برسد.

وی افزود: امیدواریم ایران با تلاش واحدهای تولیدی و حمایت سازمان ها در تامین و عرضه محصولات ارگانیک سهم مناسبی را در فروش محصولات ارگانیک در دنیا کسب کند.

کرمانشاهی تاکید کرد: شعب انجمن ارگانیک ایران در استان ها ایجاد شده است که در توسعه ارگانیک موثر خواهد بود .

رئیس کمیته تخصصی نشان های تجاری توجه iبه سلامت محصولات برای مصرف کنندگان داخلی و خارجی را مهم ارزیابی کرد و گفت: سلامت محصولات و عاری بودن مواد غذایی از آلودگی ها (سموم،فلزات سنگین و..) و تولید محصولات ارگانیک در تجارت جهانی اهمیت بالایی دارد.

کرمانشاهی گفت: در حالی که چالش های زیادی برای محصولات صادراتی کشور مطرح است ایران می تواند با تولید ارگانیک و شناسنامه دار کردن محصولات صادراتی در حفظ بازار صادراتی موفق عمل کند.

وی با بیان اینکه حرکت iبه سوی صادرات غیر نفتی می تواند کشور را در شرایط سخت کمک کند تاکید کرد: تنوع و میزان محصولات ارگانیک تولیدی کشور باید افزایش یابد و سازمان توسعه تجارت ایران آماده همکاری با انجمن ارگانیک ایران در این زمینه است.

وی گفت: واحدهای تجاری با بسته بندی مناسب می توانند بازاریابی مناسب تری داشته و محصول خود را معرفی کنند./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.