محصولات فناورانه فضایی تائیدیه سازمان فضایی دریافت می‌کنند

رئیس سازمان فضایی ایران از صدور تاییدیه محصولات فناورانه فضایی خبر داد و گفت: دستگاه‌ها و مجموعه‌ها ملزم خواهند شد تا از محصولاتی که دارای این تائیدیه هستند، استفاده کنند.

محصولات فناورانه فضایی تائیدیه سازمان فضایی دریافت می‌کنند

به گزارش ممتاز نیوز، دکتر حسن سالاریه امروز در دورهمی امید فضا که به مناسبت روز ملی فضایی در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، افزود: تاکید ما بر این است که هر جایی که بخش خصوصی چه در بخش خدمات و چه ساخت ماهواره‌ها وارد شوند، سازمان فضایی نباید وارد شود.

وی رویکرد جدید سازمان فضایی را بهره برداری از خدمات شرکت‌های فناور بخش خصوصی دانست و اظهار کرد: ممکن است بنا بر ضرورت ما گزارش‌هایی در زمینه برخی تحلیل تصاویر ماهواره‌ای را به دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی ارائه دهیم، ولی این اقدام به معنای رقابت با بخش خصوصی نیست.

سالاریه با بیان اینکه بنا داریم با راه‌اندازی سامانه‌های مختلف و حمایت مالی از شرکت‌های بخش خصوصی، خدمات آنها را دریافت کنیم، خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی سازمان فضایی در جاهایی که بخش خصوصی نمی‌تواند وارد شود، مانند ایجاد زیر ساخت‌ها و آزمایشگاه‌های مرجع ایفای نقش کند و در این راستا نسبت به راه‌اندازی آزمایشگاه جامع برای ارائه خدمات به سازندگان ماهواره اقدام شده است.

رئیس سازمان فضایی ایران استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه‌های کشور در حوزه‌های مرتبط را از دیگر اقدامات این سازمان عنوان کرد و گفت: علاوه بر آن در چند ماه آینده سامانه‌ای در سازمان راه‌اندازی خواهد شد تا برای محصولات تولید شده در این حوزه تائیدیه صادر شود.

وی اضافه کرد: در این راستا مجموعه‌های دولتی ملزم به خرید محصولات دارای تائیدیه سازمان فضایی هستند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.