محصولات مدیران‌خودرو تا ۱۸۰ میلیون تومان گران شد

در حالی که در اواخر شهریور ماه (۲۶ شهریور ماه)، شرکت مدیران‌خودرو لیست قیمت محصولات خود برای فصل سوم سال را مطابق مصوبه شورای قیمت ارائه داده بود، حدودا دو هفته پیش (۱۲ آبان ماه) لیست قیمتی جدید برای فروش محصولات خود منتشر کرده است که نشان می‌دهد این شرکت حداقل ۴۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تا حداکثر ۱۷۹ میلیون و ۷۰۰ تومان بر قیمت محصولات خود افزوده است.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، با توجه به اینکه  شورای رقابت به خودروسازان مجوز داده بر اساس نرخ تورم بخشی اعلامی توسط بانک مرکزی و قیمت منطقی تمام شده، هر سه ماه یکبار قیمت جدید محصولات خود را اعمال کنند،  شرکت مدیران‌خودرو نیز علیرغم اینکه در ۲۶ شهریور ماه لیستی از قیمت محصولات خود برای فروش در فصل پاییز منتشر کرده بود که نشانگر افزایش ۶۳ تا ۱۷۰ میلیون تومانی قیمت محصولات این شرکت در دو برند ام‌وی‌ام و چری نسبت به تیرماه بود، مجددا کمتر از دو هفته پیش (در ۱۲ آبان) لیست قیمتی جدید تنظیم کرده است.

طبق دستور شورای رقابت، براساس ملاک افزایش قیمت خودرو طبق نرخ تورم بخشی که بانک مرکزی اعلام کرده است، خودروسازان مجاز به افزایش حداکثر ۲۵ درصد قیمت‌ محصولات خود برای عرضه در سه ماهه سوم سال جاری شده اند.

مقایسه قیمت‌ها نشان می‌دهد که محصولات چری از ۱۰۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تا ۱۷۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و محصولات MVM‌ از ۴۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تا ۱۵۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان افزایش قیمت پیدا کرده اند. این افزایش قیمت حکایت از افزایش ۱۵.۷ تا ۲۴.۴ درصدی در گروه محصولات MVM و افزایش حدود ۱۷ تا ۲۵ درصدی در محصولات گروه CHERRY دارد.

بر اساس لیست ارائه شده توسط شرکت مدیران‌خودرو در آبان ماه نسبت به لیست قیمتی تنظیم شده در شهریور ماه که اینگونه به نظر می‌رسید برای فروش در فصل پاییز بوده است،   MVM X ۵۵  در دو مدل اتوماتیک اکسلنت اسپورت و اتوماتیک اکسلنت به ترتیب ۱۶۸ میلیون تومان و ۱۵۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان افزایش قیمت پیدا کرده‌اند.  MVM X۵۵ اتوماتیک اکسلنت اسپورت از ۶۸۷ میلیون تومان به ۸۵۵ میلیون تومان و MVM X۵۵ اتوماتیک اسپورت نیز از ۶۸۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به ۸۴۰ میلیون تومان رسیده است.

MVM X۳۳  اسپورت با افزایش ۱۰۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی از ۴۵۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به ۵۶۲ میلیون تومان و مدل اتوماتیک آن با افزایش ۱۰۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی از  ۴۸۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به ۵۹۷ میلیون تومان رسیده است.  

در گروه محصولات MVM X۲۲، مدل دنده‌ای لاکچری ۶۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، مدل دنده‌ای اکسلنت اسپورت ۶۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، مدل اتوماتیک لاکچری ۸۵ میلیون تومان و اتوماتیک اکسلنت اسپورت آن ۸۸ میلیون تومان افزیش قیمت داشته‌اند. در آخرین لیست قیمتی ارائه شده توسط این شرکت به ترتیب MVM X۲۲ دنده‌ای لاکچری  ۳۹۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و مدل اتوماتیک لاکچری آن ۴۷۹ میلیون تومان تعیین قیمت شده‌اند. همچنین برای مدل MVM X۲۲ اکسلنت اسپورت، نوع دنده‌ای آن ۴۱۰ میلیون تومان و اتوماتیک آن ۴۹۷ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

در این جدول همچنین MVM ۳۱۵ پلاس اتوماتیک ۴۲۰ میلیون تومان تعیین قیمت شده است؛ درحالی که قیمت قبلی این خودرو ۳۶۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بوده است و بدین ترتیب مشمول افزایش ۵۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی شده است. MVM ۳۱۵ پلاس دنده‌ای نیز با افزایش ۴۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی از ۲۶۵ میلیون تومان در لیست تنظیم شده شهریورماه به ۳۰۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در لیست آبان ماه رسیده است.

 در دیگر گروه محصولات شرکت مدیران‌خودرو، در گروه محصولات چری، خودرو تیگو ۷ IE که در این یک ماه و چند روز  (از ابتدای مهرماه تا پیش از ۱۲ آبان ماه) با قیمت ۸۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان عرضه می‌شد، اکنون ۱۷۹ میلیون و ۷۰۰ هزار گران‌تر شده و در آستانه یک میلیارد تومان قرار گرفته است. (آخرین قیمت در نظر گرفته شده برای این محصول ۹۹۰ میلیون تومان است). 

پس از آن، خودرو آریزو ۶ که پیش‌از این  ۶۹۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده بود،   مشمول افزایش قیمت ۲۵ درصدی حداکثری شده و به ۸۷۲ میلیون تومان رسیده است و افزایش ۱۷۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی را حکایت می‌کند.

همچنین در برند چری، آریزو ۵ توربو ۱۲۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و تیگو ۵ اکسلنت ۱۰۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان گران‌تر شده‌اند. به این ترتیب آریزو ۵ توربو از  ۵۰۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به ۶۲۵ میلیون تومان و تیگو ۵ اکسلنت از ۶۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به ۷۵۰ میلیون تومان رسیده‌اند.

در برند چری، کمترین افزایش قیمت به لحاظ قیمتی را خودرو آریزو ۵ دنده‌ای داشته است که البته آن نیز ۲۴.۹ درصد مشمول افزایش قیمت شده است. این خودرو از ۴۰۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در لیست شهریور ماه برای فروش در پاییز به ۵۰۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در لیست تنظیمی آبان ماه رسیده لست که نشان از افزایش ۱۰۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی دارد.

شرکت مدیران خودرو در پاسخ به ایسنا در رابطه با علت افزایش قیمت مجدد برای فصل پاییز، تا لحظه انتشار این گزارش، پاسخی ارائه نداده است.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.