محصولی: احراز صلاحیت شدن شخصیت های ویژه تفکری باقی‌مانده از رژیم شاهنشاهی است

۳۱اردیبهشت،

صادق محصولی عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه کسی که داوطلب انتخابات ریاست جمهوری می‌شود، باید بیشتر از دیگران به قانون تمکین کند اظهار داشت: سبب این امر این است که خود این فرد می‌خواهد مجری قانون اساسی باشد.

وی ادامه داد: در قانون جایگاه شورای نگهبان مشخص شده و وظیفه شورای نگهبان احراز صلاحیت نامزد‌ها از جمله برای انتخابات ریاست جمهوری است و داوطلبان با تمکین به قانون باید نشان دهند که شرط اولیه برای کاندیداتوری در انتخابات را داشته‌اند.

وزیر کشور سابق با بیان اینکه اگر داوطلبان به نظر شورای نگهبان تمکین نکنند، نمایان‌گر این موضوع بوده که مناسب این پست نبوده‌اند و عدم صلاحیت خودشان را نشان داده‌اند، تصریح کرد: اگر کاندیداها بر خلاف قانون عمل کنند، به کشور و خودشان آسیب می‌زنند و به دست خودشان عدم احراز صلاحیتشان را تایید می‌کنند و مردم نسبت به صداقت آنها مبنی بر اینکه این اشخاص به دنبال خدمت به مردم بودند و به قدرت‌طلبی فکر نمی‌کردند، تردید خواهند کرد و به یقین می‌رسند که این اشخاص به دنبال خدمت نبودند، بلکه به دنبال فرصت بودند.

محصولی با اشاره به جایگاه شورای نگهبان گفت: مقام معظم رهبری دربارهٔ جایگاه شورای نگهبان می‌فرمایند اگر احیاناً اشتباهی در نظر شورای نگهبان صورت گرفته باشد، بهترین کار تبعیت از نظر شورای نگهبان و پیگیری از طریق قانونی است.

وی با تاکید بر اینکه برای قانون چهره شاخص و غیر شاخص فرق نمی‌کند و برای همه اشخاص یکسان و جاری است، اظهار داشت: انقلاب کردیم تا کسی حق ویژه‌ای نداشته باشد و همه مردم در مقابل قانون برابر باشند و اینطور نباشد که یک عده از امتیاز خاص و یا رانت و ویژه‌خواری برخوردار باشند و این موارد در هر زمینه‌ای که باشد مخالف آرمان‌های انقلاب و نظر امام و مقام معظم رهبری است.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری اضافه کرد: اینکه بگویند اگر یک شخصیت ویژه احراز صلاحیت نشود، خدشه به شورای نگهبان است؛ خود این حرف وجاهت قانونی، اخلاقی و شرعی ندارد و همه این تفکرات باقی‌مانده از رژیم شاهنشاهی است که برای یک عده از اشخاص امتیاز ویژه قائل بودند و یکی از اهداف انقلاب این بود که همه در برابر قانون یکسان باشند.
 

/۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.