محقق‌نشدن وعده‌های شرکت پشتیبانی امور دام عامل افزایش قیمت مرغ


محقق‌نشدن وعده‌های شرکت پشتیبانی امور دام عامل افزایش قیمت مرغ

۲۳:۲۷ (سه شنبه ۳۰ خرداد )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

در حالی که مرغداران از یک ماه پیش وجه نقد بابت خرید ۵۵ هزار تن سویا را به حساب شرکت پشتیبانی امور دام واریز کرده‌اند، این شرکت هنوز نهاده‌ای تامین نکرده و تفاهم‌نامه تامین نهاده‌ها‌ی ارزان برای تولید گوشت مرغ را اجرایی نکرده است لذا علت افزایش قیمت گوشت مرغ را باید از مسئولان این شرکت پرسید.

حسین مقدم‌نیا ـ مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ـتصریح کرد: بر اساس تفاهم‌نامه این با شرکت پشتیبانی امور دام باید از اول خرداد ماه ۲۰۰ هزار تن ذرت و ۱۰۰ هزار تن کنجاله سویا کیلویی ۸۳۰ تومانی در اختیار تولیدکننده قرار می‌گرفت و مرغداران گوشت مرغ را نیز با قیمت ارزان عرضه می‌کردند اما شرکت پشتیبانی امور دام هنوز این قرارداد را اجرایی نکرده و هیچ نهاده‌ ارزان قیمتی به تولیدکننده نداده است؛ لذا علت افزایش قیمت گوشت مرغ را باید از مسئولان این شرکت پرسید.

وی با تاکید بر کمبود کنجاله سویا در بازار مصرف تصریح کرد: از ۲۱ فروردین ماه تاکنون فقط ۵۰ هزار تن کنجاله سویا در اختیار مرغداران قرار گرفته درحالی که مرغداران از یک ماه پیش مبلغی را بابت خرید ۵۵ هزار تن کنجاله سویا به قیمت کیلویی ۸۳۰ تومان به حساب شرکت پشتیبانی امور دام واریز کرده‌اند اما هنوز این شرکت این نهاده که مایحتاج واحدهای تولیدی بوده را تحویل نداده است.

مقدم‌نیا با بیان این‌که کنجاله سویا ۴۰ درصد از خوراک طیور را تشکیل می‌دهد، گفت: ماهانه ۴۵۰ هزار تن خوراک برای تولید گوشت مرغ لازم است که حداقل ۱۶۰ هزار تن از این میزان مربوط به کنجاله سویاست.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی تصریح کرد: این درحالی است که ۵۰ هزار تن سویا توزیع شده طی مدت سه ماه تامین‌کننده ۱۰ درصد از نیاز این محصول برای تولیدکننده در این مدت بوده ضمن اینکه توزیع این نهاده بسیار طولانی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: در این شرایط که علیرغم وعده‌ها، نهاده ارزان در اختیار تولیدکننده قرار نگرفته نمی‌توان انتظار داشت قیمت گوشت روند کاهشی داشته باشد و با توزیع ۵۰ هزار تن سویا برای سه ماه همه امور تولید گلستان شود.

مقدم‌نیا قیمت هر کیلو مرغ زنده را ۳۸۵۰ تومان و در بازار مصرف ۵۹۰۰ تومان عنوان و تاکید کرد:‌ این افزایش قیمت ناشی ازمحقق نشدن وعده‌های مسوولان در توزیع نهاده‌ ارزان است لذا وعده‌های ارزان شدن گوشت مرغ از سوی تولیدکنندگان هم با این شرایط محقق نخواهد شد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی تصریح کرد: به منظور کاهش قیمت گوشت تنها راه افزایش عرضه کنجاله سویا به منظور رفع کمبود این محصول در بازار مصرف و شکستن قیمت آن است که لازمه این امر اجرایی شدن وعده شرکت پشتیبانی امور دام برای توزیع این نهاده به قیمت ۸۳۰ تومان و به صورت مداوم و میزان چشمگیر است.

.

.

.

.

.

.ایسنا


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.