محل دائمی نمایشگاه کتاب تهران مشخص شد

۲۳اردیبهشت،

پیش بینی شده یک پایانه اتوبوسرانی، دو هتل بزرگ، یک بازار روز بزرگ و یک مسجد بزرگ در این محل ساخته شود. از سوی دیگر باغ آفتاب نزدیک فرودگاه امام خمینی (ره) است و این مسئله تردد را برای خارجی‌هایی که به این نمایشگاه می‌آیند، راحت تر می‌کند.

ممتازنیوز: رئیس شورای شهر تهران از مجموعه باغ آفتاب به عنوان محل دائمی برای برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در سال‌های آتی نام برد.

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در گفتگو با مهر دربارهٔ احتمال برگزاری بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در مکانی غیر از مصلی و از جمله باغ کتاب گفت: باغ کتاب نمایشگاه دائمی کتاب خواهد شد و احتمالا برای برگزاری نمایشگاه‌های وسیعی مثل نمایشگاه بین المللی، فضای لازم و کافی ندارد.

وی افزود: البته چنانچه بتوانیم تا سال آینده این فضا را در باغ کتاب تامین کنیم، این یکی از بهترین جاها برای برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران است.

چمران اضافه کرد: بحث پروژه باغ کتاب از دوره دوم شورای شهر آغاز شد و الان یکی از پروژه‌هایی است که ما می‌توانیم به آن ببالیم و فکر می‌کنم که زودتر از پایان امسال آماده بهره برداری خواهد شد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: در صورتی که زیربناهای لازم برای برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در باغ کتاب فراهم شود، امکان برگزاری این نمایشگاه در آن فراهم است در غیر این صورت فکر می‌کنم در مجموعه باغ آفتاب حدود صد و چند هزار مترمربع فضایی که برای برگزاری این نمایشگاه نیاز است، تامین خواهد شد.

به گفته وی در حال حاضرحدود ۳۵ تا ۴۰ هزار متر مربع از فضای مجموعه باغ آفتاب آماده بهره برداری است.

چمران ادامه داد: در صورت انتقال نمایشگاه کتاب به این مجموعه، ما از مشکل ترافیک رهایی پیدا خواهیم کرد علاوه بر این پیش بینی شده یک پایانه اتوبوسرانی، دو هتل بزرگ، یک بازار روز بزرگ و یک مسجد بزرگ در این محل ساخته شود. از سوی دیگر باغ آفتاب نزدیک فرودگاه امام خمینی (ره) است و این مسئله تردد را برای خارجی‌هایی که به این نمایشگاه می‌آیند، راحت تر می‌کند.

رئیس شورای شهر تهران در عین حال به مشکلات مربوط به سرمایه گذاری در مجموعه باغ آفتاب اشاره کرد و گفت: متاسفانه فردی که برای سرمایه گذاری در این پروژه اعلام آمادگی کرده بود، با بعضی مسائل سیاسی درگیر شد و پروژه را رها کرد و رفت و ما به عنوان شورای شهر به همراه شهرداری تهران مجبور شدیم خودمان برای این پروژه بودجه بگذاریم تا به تدریج تکمیل شود.

مهدی چمران در پاسخ به این که آیا می‌توانید اعلام کنید امسال آخرین سال برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در مصلی بود؟ گفت: خیر. چون ممکن است برگزارکنندگان این نمایشگاه موافق این مسئله نباشند.

وی سپس موضوعی را دربارهٔ انتقال نمایشگاه کتاب تهران از محل دائمی به مصلی یادآور شد و گفت: در آخرین دوره‌ای که نمایشگاه کتاب در سال ۱۳۸۳ در محل دائمی نمایشگاه‌ها برگزار می‌شد، تردیدهای بسیاری برای برگزاری این دوره از نمایشگاه ایجاد شده بود و نمایشگاه عملا داشت تعطیل می‌شد و جلوی برگزاری آن هم گرفته شد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: یادم می‌آید که در فاصله ۲۴ یا ۴۸ ساعت مانده به آغاز این نمایشگاه بود که من از این موضوع مطلع شدم و بلافاصله وزیر وقت ارشاد و شهردار تهران را دعوت کردم و یک جلسه فوری گذاشتیم و بنده اصرار کردم که این دوره از نمایشگاه هم در این مکان (محل دائمی) برگزار شود و این هم آخرین دوره‌ای باشد که نمایشگاه در این مکان برگزار می‌شود تا بعد برود به مصلی.

چمران سپس گفت: همین اتفاق هم افتاد؛ وقتی دولت نهم سر کار آمد یک دوره این نمایشگاه را در محل دائمی برگزار کرد و برای دوره بعدی نمایشگاه به مصلی آمد که از نظر ترافیکی هم شرایط بسیار بهتر شد.


نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.