محل قتل ژولیوس سزار کشف شد

گروهی از باستان شناسان اسپانیایی مدعی شدند محلی را که ژولیوس سزار، قیصر جمهوری روم باستان ۴۴ سال قبل از میلاد مسیح در آنجا به قتل رسیده است، کشف کرده‌اند.

به گزارش گروه وبگردیممتازنیوز، باستان شناسان در شهر پمپی ایتالیا و داخل ساختمان هایی که گفته می شود بقایای مجلس سنای روم باستان (معروف به تئاتر پمپی) است، بنای جدیدی کشف کرده اند که به اعتقاد آنها سزار در آنجا کشته شده است. این بنا ۲ در ۳ متر مساحت دارد و توسط جانشین سزار و در محکومیت قتل او ساخته شده است.

درباره ماجرای قتل ژولیوس سزار کتاب ها و متون قدیمی زیادی وجود دارد، اما این اولین بار است که شواهد باستان شناسانه ای در باره این واقعه تاریخی کشف می شود.

گایوس ژولیوس سزار که در سال ۱۰۰ قبل از میلاد مسیح به دنیا آمده بود، نقش مهمی در تبدیل جمهوری روم به یک امپراتوری بزرگ داشت. وی با چندین لشکرکشی توانست قلمرو امپراتوری روم را گسترش دهد و به یکی از حکمرانان قدرتمند تاریخ روم تبدیل شود. سزار در اواخر عمر خود پس از اصلاحاتی که در جمهوری روم اجرا کرد، رفته رفته به یک حکمران خودکامه و مستبد تبدیل شد. اقدامات و رفتارهای او در نهایت باعث شد به ضرب دشنه دوست قدیمی اش، یونیوس بروتوس و گروهی از سناتورها کشته شود. ژولیوس سزار دو سال پس از مرگش به عنوان یکی از خدایان روم شناخته می شد.

در متون قدیمی که به ماجرای قتل سزار پرداخته اند، نیز آمده است که یک سال پس از این واقعه مجلس سنای روم تعطیل و به مکان یادبودی برای سزار مقتول تبدیل شد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.