محل هزینه کرد جرایم صنایع آلاینده تعیین شد

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت:با آغاز به کار صندوق ملی محیط زیست، جرایم صنایع آلاینده برای ارتقاء شاخص‌های زیست محیطی هزینه می‌شود.

به گزارش فارس، محمدجواد محمدی‌زاده در حاشیه گشایش اداره حفاظت محیط زیست تبریز اظهار داشت: در هر استان جریمه‌های پرداختی از سوی این صنایع به خاطر رعایت نکردن استانداردهای زیست محیطی در صندوق مزبور جمع آوری و به صورت اختصاصی فقط در همان استان برای ارتقاء شاخص های محیط زیست هزینه خواهد شد.

وی گفت: جرایم نقدی جمع آوری شده می تواند در توسعه فضای سبز، تصفیه فاضلاب صنعتی و خانگی مورد استفاده قرار گیرد.

محمدی زاده تصریح کرد: برای صنایعی که به منظور کاهش آلایندگی خود مجبور به دریافت تسهیلات با بهره بانکی بالا هستند می‌توان از محل صندوق ملی محیط زیست بخشی از بهره را پرداخت کرد.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح مشکل آلایندگی بسیاری از صنایع در سطح گسترده حل می شود.

معاون رئیس جمهور گفت: می توان بخشی از این جرایم را در چارچوب ارتقاء شاخص‌های زیست محیطی در همان صنعت آلاینده هزینه کرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: باید برای احداث صنایع به ویژه صنایع آلاینده در نزدیکی شهرها موضوع ایمنی و محیط زیست مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در این خصوص می‌توان کمترین استاندارد را اعمال کرد، افزود: در مورد شاخص‌های زیست محیطی و استانداردهای این حوزه باید حداکثر استانداردها اعمال شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: در صورت تامین استانداردهای لازم اجازه افزایش ظرفیت صنایع با رویکرد بهسازی صادر می شود.

محمدی زاده با اشاره به استانداردهای فضای سبز در محل صنایع به ویژه صنایع آلاینده، گفت: توجه به فضای سبز در فضاهای صنعتی به ویژه شهرک های صنعتی باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

وی ادامه داد: بر اساس استانداردها باید ۲۵ درصد برای این منظور اختصاص یابد که متاسفانه در برخی موارد شاهد تحقق نیافتن این استاندارد هستیم.


Tabnak.IR | تابناک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.