محمدجواد نظری‌مهر مطرح کرد:سلامت هوشمند؛ راهگشای پزشک خانواده

شنبه ۳۱ تیر – ۱۰:۵۳:۱۵ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ بر لزوم اجرای طرح کارت الکترونیک سلامت از سوی وزارت بهداشت و درمان تأکید کرد و گفت: اجرای این طرح زمینه ساز اجرای کامل طرح پزشک خانواده است.
به گزارش خبرگزاری آریا ، محمدجواد نظری‌مهر با تأکید بر فراهم کردن مقدمات اجرای طرح کارت الکترونیک سلامت از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی، تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده از سوی وزارت بهداشت، ارائه کارت الکترونیک سلامت زمینه اجرای کامل طرح پزشک خانواده را رافهم می‌کند.
نماینده مردم کردکوی٬ بندر ترکمن و بندر گز در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اجرای طرح کارت الکترونیک سلامت فواید بسیاری را برای بخش بهداشت و درمان کشور به‌دنبال دارد، گفت: اجرای این طرح به طور حتم بخشی از مشکلات آحاد جامعه در تشخیص، نحوه بررسی و پیگیری درمان را از میان بر می‌دارد.
وی اجرای طرح کارت الکترونیک سلامت در کشور را امکان‌پذیر خواند و یاد‌آور شد: هم‌اکنون وزارت بهداشت و درمان و سازمان‌های مربوطه هم از لحاظ اقتصادی و هم از لحاظ پرسنل توان اجرای این طرح را دارند.
نظری‌مهر با اعلام این که متولی سیاست‌گذاری بخش سلامت در کشور وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی است، افزود: بر اساس قانون هیچ سازمان و وزارت‌خانه‌ای حق دخالت و موازی‌کاری در امور بهداشت و درمان را ندارد؛ ز این‌رو سازمان‌ها باید برای اجرای طرح‌هایی مانند طرح کارت الکترونیک سلامت، از وزارت بهداشت و درمان حمایت لازمه را به عمل آروند
دبیر اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، تأکید کرد: وزارت بهداشت و درمان باید هر چه سریع‌تر برای یکپارچه‌سازی بیمه‌ها و توسعه بخش سلامت کشور، طرح پرونده الکترونیک سلامت را اجرایی کند.
پرونده الکترونیکی سلامت در جهت اهداف برنامه پنجم توسعه کشور با امضای تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عملیاتی می‌شود. بر اساس این طرح برای هر فرد یک پرونده الکترونیک ایجاد و تمام اطلاعاتش از قبیل آزمایش‌های انجام شده٬ نوع بیماری‌ها و همچنین داروهای تجویز شده در آن ثبت می‌شود و پزشکان می‌توانند از این اطلاعات برای رفع بیماری کمک گیرند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۲۱۱۰۵۳۱۵۷۳۸


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.