محمدرضا عارف: دخالت نهادهای شبه دولتی در مسائل اقتصادی و سیاسی واقعیتی ملموس است

۰۹اردیبهشت،

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدرضا عارف در دیدار جمعی از اساتید دانشکده‌های علوم کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران گفت: به خاطر هزینه های غیر ضروری که در انتخابات ۸۸ تحمیل شد، اکنون فضای کشور امنیتی است و حتی جوانان از پرداختن به مسائل مربوط به انتخابات و یا پر رنگ شدن حضورشان در عرصه انتخابات، رویگردانند و انگیزه‌ای برای حضور و تلاش ندارند.
وی با اشاره به اینکه عده ای از سر کم تجربگی و نداشتن مهارت، می‌خواهند مسیر فعلی را ادامه دهند، تصریح کرد: شرکت در انتخابات از سوی دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا هم یک وظیفه است و هم یک حق.
اهم اظهارات معاون اول دولت اصلاحات را بخوانید؛
* طی هشت سال قبل، نتیجه یک صدایی شدن در اداره کشور را دیدیم. تمام جریان اصولگرا پشت سر یک نفر قرار گرفت و الان نتیجه‌اش این است که یکی از مقامات ارشد نظامی می گوید کشور حالت بحرانی دارد. آیا این قابل پیش بینی نبود؟ متاسفانه دیر به این نتیجه رسیدند. اما الان چاره‌ای جز برگرداندن این مسیر و تغییر وضعیت نیست.
* دخالت نهادهای شبه دولتی در مسائل اقتصادی و سیاسی واقعیتی ملموس است، ما باید مبنا را قانون اساسی بگذاریم و با قانون اساسی هم گزینشی برخورد نکنیم. متاسفانه در مقطع فعلی بخش‌هایی که نباید در امور اقتصادی دخالت کنند، بیشترین دخالت را دارند و هیچ راهی جز بازگشت به سیاست‌های کلی اصل۴۴ قانون اساسی نداریم.
/۲۹۲۲۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.