محمد تقی رهبر: نباید تریبون​های عزاداری را صرف مسائل خصوصی و انتخاباتی کرد

۰۲م آذر ،

محمد تقی رهبر در گفت​وگو با خبرآنلاین، با بیان اینکه محرم یکی از فرصت​های بسیار بزرگ تاریخ اسلام است، اظهار داشت: مردم باید از فلسفه قیام امام حسین(ع)، جهاد، خوبی​ها و پاکی​ها عاشورا و امر به معروف ونهی از منکر نهفته در این قیام الگو سازی کنند.

رئیس فراکسیون روحانیون مجلس هشتم، در واکنش به اخطار آیت​الله مکارم شیرازی دربارهٔ پرهیز از استفاده سیاسی و تبلیغاتی از تریبون​ها عزاداری، اظهار داشت: نباید این فرصت​ها را صرف مسائل خصوصی و انتخاباتی کرد.

او که نوشتن کتاب «امام حسین آموزگار شهادت و کربلا نقشه راه عصرها و نسل​ها» را در دست دارد، با اشاره به اینکه ۵۰ سال است برای امام حسین(ع) منبر می​رود، خاطرنشان کرد: با این وجود باز هم ابعاد معرفتی این مکتب آنقدر بالاست، که هرچه از آن بگوییم هم کم است. خطبا و مداحان باید این موارد را مطرح کنند.

رهبر که می​گفت جلسات ویژه انتخاباتی جای خاص خود را دارد، تاکید کرد که از فضای معنوی ماه محرم و عزاداری​ها و دسته​جات نباید برای تبلیغات خاص سیاسی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری استفاده کرد. بلکه باید به مباحث کلان و مهم مکتب عاشورا و درس​های عمیق آن پرداخت. چرا که اگر امام حسین نبود اسلام هم نبود.

وی با بیان اینکه مکتب امام حسین از اغراض خاص سیاسی و معارضه های حکومتی و تبلیغات انتخاباتی به دور است، استفاده اینچنینی از تریبون​های ماه محرم را ظلم به امام حسین خواند و گفت: امیدوارم مداحان و خطبا با مطالعه دقیق و جامع فرهنگ و فلسفه عاشورا بتوانند مردم را راهنمایی کنند.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.