محمد خاتمی: در این نظام مردمی، باید حق و حرمت مردم را نگه داریم

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام سید محمد خاتمی در جمع جمعی از جانبازان، ایثارگران و خانواده های شهدای اردکان، فرارسیدن ایام ارتحال امام خمینی(ره) را تسلیت گفت و با اشاره به حضور میلیون‌ها ایرانی در مراسم تشییع امام راحل، تصریح کرد:« بدرقه‌ای که مردم از امام کردند از استقبالشان باشکوه‌تر بو و بعد از یازده سال با وجود این همه مشکلات چون امام را انسانی صادق می‌دانستند و او را پشتیبان خود، پشتیبان عزت و سربلندی کشورشان می‌دانستند، تشییع ایشان از استقبال باشکوهتر شد. یعنی می توانیم بگوییم امام وقتی از دنیا رفتند محبوب‌تر از زمانی بودند که به ایران آمده بودند.»

گزیده سخنان وی از این قرار است:

·         خوشحال هستیم که به نام خدا به نام پیامبر(ص) به نام تشیع و امام صادق(ع) و به نام دین و آیین، این انقلاب پیروز شد و توانستیم نظامی را روی کار بیاوریم که مبنا و محورش مردم هستند و باید این حق و حرمت مردم را نگه داریم که این دستاورد بزرگ ماست.

·         چیزی که در مورد حضرت امام خیلی مهم است این است که شما از استقبال تاریخی که از امام در سال ۵۷ شد باخبرید.سابقه نداشت در طول تاریخ بشر یک رهبر بعد از ۱۵ سال تبعید بیاید و در واقع همه مردم به صحنه بیایند. اوج این استقبال را در تهران دیدیم و در تمام شهرستان‌ها هم مردم به نحو دیگری علاقه و ارادت خود به امام خمینی را نشان دادند.

·         دشمنی‌ها و دشمنان زیاد هستند، در داخل هم متاسفانه اختلافات و درگیریها و کینه ها و نفرتها وجود دارد و این آن چیزی است که دشمنانمان از آن استفاده می کنند. همه باید در کنار همدیگر به سربلندی و اعتلای این کشور و تقویت پایه‌های این انقلاب بیاندیشیم وهمیشه این امر مدنظرمان باشد که برای این جمهوری اسلامی، سرمایه‌های بسیار بزرگی داده شده است.

·         /۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.