محمد طاهری: توقع بیشتری از ترابیان داشتیم/ به شخصیتمان توهین می‌کردند

۲۷ آبان ،

905009_full-lnd.jpg

ملی‌پوش فوتسال ایران با انتقاد شدید از عدم حمایت کمیته‌ فوتسال از تیم ملی گفت: آقایان در این چند سال بارها به شخصیت ملی‌پوشان توهین می‌کردند و همین اتفاقات سبب شد تا تیم ملی موفق نشود.

محمد طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره ناکامی تیم ملی فوتسال ایران در جام جهانی تایلند، بیان کرد: ابتدا از مردم عزیز ایران عذرخواهی می‌کنم که نتوانستیم نتیجه‌ مورد انتظارشان را به دست آوردیم. به هر حال ما دوست داشتیم تیم ملی نتیجه‌ بگیرد و بعد از آن انتقاد می‌کردیم تا فکر نکنند که می‌خواهیم کارمان را توجیه کنیم.

وی ادامه داد: برای آمادگی تیم پیش از مسابقات، هیچ کاری نشد. تدارکات و وضعیت روحی تیم در حد صفر بود. حتی یک نفر به تمرین‌هایمان نیامد تا حالمان را بپرسد و ما خوش باشیم که دیده می شویم، اما متاسفانه آقایان کم توجهی کردند و به فوتسال نرسیدند.

طاهری همچنین مطرح کرد: یک جاهایی شان و شخصیت فوتسالیست‌های تیم ملی حفظ نشد، آقایان بی‌احترامی و توهین‌های بسیاری می‌کردند و این مشکلات از پیش هم وجود داشته است. اتفاقات هفته‌ آخر لیگ و تبانی در کنار از دست دادن قهرمانی آسیا سبب شد آرامش فوتسال از بین برود. مسئولان می‌توانستند با باشگاه‌های ماهان و پرسپولیس نیز ملایم‌تر رفتار کنند تا این تیم‌ها دلگرم شوند و در لیگ بمانند. انحلال این تیم‌ها سبب شد حداقل ۱۰ ملی‌پوش بلاتکلیف شوند. می‌توانستند با کدخدامنشی مشکلات را حل کنند اما نخواستند. لج و لجبازی‌هایی شد که فوتسال به اینجا رسید. اما در آخر چه کسی ضرر کرد؟ بازیکن با آن روحیه خراب می توانست در عرض سه ماه خودش را آماده کند؟ وقتی بازیکن می بیند هیچ حرکتی نمی‌شود، چه انتظاری داریم؟

وی ادامه داد:‌پتانسیل فوتسال ایران بسیار بالا است و مدرسان بزرگی مثل حسین شمس، ناصر صالح و محمود خوراکچی داریم، اما از آنها استفاده نمی‌کنیم. بازیکنان تیم ملی هم زحمت‌شان را کشیدند و آمار هم نشان داد که در بازی‌ها سرتر از حریف بودیم، اما یکسری مشکلات در چند سال اخیر جمع شد و در این مسابقات خودش را نشان داد.

طاهری در ادامه با اشاره به ایجاد اختلافات بین شمس و ترابیان پس از جام جهانی دوره پیش، افزود: چرا باید این طور باشد؟ صانعی از وقت حضور آقای شمس و بعد از او زحمتش را کشید، اما مگر ما چند تا حسین شمس در ایران داریم که بخواهیم استعدادهای خودمان را بسوزانیم؟ چند تا شمس داریم که این رفتارها را با او می‌کنند؟ بعد از جام جهانی ۲۰۰۸ می شد اتفاقات خوبی رقم خورد، اما همه مشکلات دست به دست هم داد تا شرمنده مردم شویم. با این حال امیدوارم در آینده کارهایی صورت بگیرد تا شیب سیر نزولی فوتسال تندتر نشود و دوباره به شرایط طلایی برگردیم. نباید مثل ناکامی‌هایی که پیشا رقم می‌خورد، با برگزاری چند جلسه و گذشت چند روز، همه چیز را فراموش کنیم. واقعا طور دیگری باید نگاه شود. موفقیت فوتسال در ادامه به شرطی میسر خواهد شد که تغییر و تحولات انجام شود.

بهترین بازیکن فوتسال آسیا در سال ۲۰۱۰ همچنین تاکید کرد: آقای ترابیان زحمتش را کشید و ما نباید منکرش شویم، اما خودم بعضی جاها از او توقع بیشتری داشتم. همه دوست داشتیم تیم ملی در تایلند نتیجه‌ بگیرد، اما با بی‌توجهی‌ها وعدم حمایت‌ها به این روز افتادیم. به هر حال امیدوارم تدابیری اندیشیده شود و مسئولان به داد فوتسال برسند تا از این منجلاب‌ رها شود.

طاهری همچنین به مصاحبه‌های وحید شمسایی و جواد اصغری مقدم پیش از آغاز مسابقات و صحبهایی مبنی بر جابه جا کردن ملی‌پوشان در چین با اتوبوس شهری و غذای نامناسب در تورنمنت‌های مختلف اشاره کرد و با تایید آنها افزود: تمام این‌ها توهین به شخصیت بازیکن تیم ملی است. در جام جهانی تایلند هم ۱۰۰ دلار به هر بازیکن دادند که حتی خود صانعی گفت در شان ما نیست. با این حال آقایان می‌گویند پول نیست. چطور برای فوتبال پول هست که ۲۰ میلیون پاداش می‌دهید. اصلا نمی گویم که به فوتبال ندهند چون لیاقت ایرانی جماعت، بیشتر از این‌ها است، اما وقتی می‌خواهند پاداش دهند باید همه را یکسان ببینند.

طاهری در پایان تاکید کرد: مطمئن باشید اگر تیم ملی به جمع چهار تیم برتر هم می‌رسید، این حرف‌ها را می‌زدم. اصلا من منتظر بودم ایران در تایلند نتیجه‌ بگیرد تا آغاز به صحبت کردن کنم. چون واقعا مشکلات فشار می‌آورد. این حرف‌ها نیز برای تمام بازیکنان است، اما متاسفانه یا خوشبختانه فوتسالیست‌ها محجوب می باشند و مراعات می‌کنند، اما تا کی؟ من خجالت می کشم که به صورت مردم نگاه کنم،‌اما مردم خبر ندارند که در این چند وقت اخیر چه اتفاقی افتاده است، هیچ ایرانی دوست ندارد چنین نتیجه‌ای رقم بخورد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.