محمود عباس: اسرائیل باید ما را به عنوان شریکی برای صلح قبول کند

۱۸م دیماه ،

aljazeera-73.jpeg

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در پاسخ به اظهارات اخیر بنیامین نتانیاهو، بار دیگر تاکید کرد که وی خواهان صلح با رژیم صهیونیستی و پایان دادن به تمامی اختلافات میان فلسطین و اسرائیل است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به اظهارات اخیر بنیامین نتانیاهو، اول وزیر رژیم صهیونیستی که گفته بود، اسرائیل در میان فلسطینیان شرکی برای صلح نمی‌یابد، گفت: اسرائیل باید فلسطینی‌ها را برای رسیدن به صلح شریک خود بداند و صلح را قبول کند.

وی در مراسم سال تازه میلادی یکی از قبایل مسیحی بیت لحم واقع در کرانه باختری گفت: ما خواهان زندگی مسالمت‌آمیز و سرشار از امنیت در کنار اسرائیل هستیم و این تنها یک شعار سیاسی نیست بلکه ما واقعا محقق شدن این مساله را آرزو داریم.

عباس ادامه داد: اسرائیلی‌ها باید صلح را قبول کنند و اینکه بگویند شریکی در میان فلسطینی‌ها برای این امر نمی‌یابند صحیح نیست؛ نتانیاهو باید ما را برای شراکت جهت محقق کردن صلح قبول کند تا جهان، منطقه و جوانان فلسطینی و اسرائیلی در امن و آسایش بتوانند زندگی کنند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد که پیروان دین اسلام، مسیحیت و آیین یهود باید بتوانند با آزادی کامل به اجرای آیین‌های مذهبی خود در قدس بپردازند.

وی گفت: قدس شرقی همواره پایتخت فلسطین باقی خواهد ماند و درهای آن برای پیروان تمامی ادیان آسمانی باز خواهد بود و ما از خدا می‌خواهیم تا همگان را برای محقق کردن صلح قبل از آنکه فرصت‌ها از دست برود هدایت کند.

اظهارات عباس در واقع واکنشی است به سخنان روز یکشنبه نتانیاهو که گفته بود: محمود عباس با پیش شرط‌هایی که می‌گذارد علنا از سرگیری مذاکرات صلح را به تعویق می‌اندازد و به آن بی‌توجهی می‌کند.

وی گفته بود اسرائیل خواهان صلح است اما شریکی برای محقق کردن آن نمی‌یابد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.