محمود عباس شهروند افتخاری ناپل ایتالیا شد

۰۷اردیبهشت،

رییس تشکیلات خودگردان فلسطین شهروند افتخاری شهر ناپل ایتالیا شد و از حمایت رم از کشورش قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین در مراسمی پس از دریافت نشان طلای شهر ناپل واقع در جنوب ایتالیا اعلام کرد، از این که شهروند ناپل است، به خود افتخار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه،‌ عباس گفت: این موضوع سبب تقویت دوستی تاریخی میان مردم دو کشور و نیز تقویت روابط فرهنگی و تجاری خواهد شد.

وی افزود: امیدوارم هرچه زودتر بتوانیم جشن خواهرخواندگی این شهر و بخش شرقی بیت‌المقدس را که پایتخت دولت آتی فلسطینی است، جشن بگیریم.

شهردار ناپل نیز به همین مناسبت ابراز امیدواری کرد، ناپل بتواند آغازگر روند صلح برای سرزمین‌های فلسطینی باشد و گفت: ما جامعه فلسطینی و جامعه یهودی را برادر می‌دانیم و می‌خواهیم این مردم در صلح زندگی کنند. ناپل شهر صلح است.

رییس تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین از حمایت ایتالیا و رأی موافق این کشور در خصوص عضویت ناظر فلسطین (غیر عضو) در سازمان ملل متحد قدردانی کرد.

وی افزود: ملت فلسطین هرگز حمایت ایتالیا طی سال‌های اخیر را فراموش نخواهد کرد.

عباس خاطرنشان کرد: می‌دانیم که ایتالیا از روند صلح حمایت می‌کند و آمریکا نیز در این مورد قاطع است. بهتر است اسرائیل نیز از این فرصت که ممکن است در آینده پیش نیاید، بهره ببرد. ما برای صلح واقعی و برای این که اسراییل نیز بتواند در صلح و امنیت زندگی کند،‌ تلاش می‌کنیم.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.