محموله فوریتی شیرخشک‌های رژیمی هفته آینده می‌رسد

فروردین ۱۴۰۳

ممتاز نیوز : معاون سازمان غذا و دارو گفت: محموله فوریتی شیرخشک‌های رژیمی هفته آینده برای مصرف ۳ ماه وارد کشور می‌شود، کمبود شیاف‌های ضد درد نیز واقعی نیست و به سبب تقاضای بالای مردم به صورت کاذب ایجاد شده است.

شمس علی رضازاده در گفت‌و‌گو با فارس افزود: کمبود شیرخشکهای رژیمی صحت دارد و برای رفع این کمبود سفارش تأمین آ‌ن را به صورت فوریتی و بدون انتقال ارز داده ایم.

وی گفت: این محموله فوریتی که نیاز حدود ۳ ماه کشور را بر طرف می‌کند، هفته آینده وارد کشور می‌شود و بعد از آن بقیه نیاز کشور به صورت روشهای رایج دنبال می‌شود و با پیش بینی نیاز کشور اقدامات لازم برای جلوگیری از تکرار کمبود مجدد این شیرخشکها انجام می‌شود.

وی ادامه داد: شیرخشکهای رژیمی البته وارد بازار نمی‌شوند و در مراکز خاص طب اطفال زیر نظر وزارت بهداشت توزیع می‌شوند و هزینه خرید این شیرخشکها را نیز وزارت بهداشت با استفاده از یارانه دارو پرداخت می کند.

رضا زاده در مورد کمبود شیافهای ضد درد برای کودکان و بزرگسالان نیز گفت:‌ تولید شیافهای ضد درد در کشور با ورود مواد اولیه از سر گرفته شده است و به صورت شبانه روزی در حال تولید است.

وی افزود: با این وجود به سبب کمبود مقطعی این اقلام دارویی،‌در بازار دارویی کشور برای تأمین این داروها عطش و نیاز کاذب ایجاد شده و عده بسیاری به سبب نگرانی از کمبود مجدد این داروها به ذخیره سازی آن اقدام می‌کنند.

معاون دارویی سازمان غذا و دارو تأکید کرد: شیافهای ضد درد اکنون به اندازه نیاز کشور در حال تولید است و کمبود این اقلام ظاهری و غیر واقعی است که به سبب تقاضای بالا ایجاد شده است و پیش بینی می‌کنیم با رفع این تقاضای کاذب حداکثر تا یکماه آینده احساس کمبود این داروها نیز بر طرف شود.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.