محموله نفت توقیف شده ایرانی در یونان در حال بارگیری برای بازگشت به ایران

خبرگزاری رویترز به نقل از «منابع آگاه» در یونان گزارش کرده که یک نفتکش ایرانی در حال بارگیری مجدد نفتی است که چند ماه پیش به درخواست آمریکا و به حکم دادگاهی در یونان تخلیه و تحویل آمریکا شده بود.

محموله نفت توقیف شده ایرانی در یونان در حال بارگیری برای بازگشت به ایران

به گزارش ممتاز نیوز، خبرگزاری رویترز به نقل از منابع مطلع اطلاع داد که یک نفتکش با پرچم ایران بارگیری نفتی که پیشتر توسط آمریکا در یونان توقیف شده بود را آغاز کرده است.

یونان ۲۵ ماه مه امسال به درخواست آمریکا نفتکش لانا را که حامل ۷۰۰ هزار بشکه نفت ایران بود توقیف کرد. دولت یونان اذعان کرد که این محموله را به درخواست وزارت دارایی آمریکا توقیف کرده، اما مشخص نکرد که چرا این کشور تصمیم گرفته که به درخواست واشنگتن عمل کند.

پس از این اقدام یونان، مقامات کشورمان به این مساله به شدت اعتراض کرده و تاکید کردن که این کار را یک راهزنی دریایی به حساب می‌آورند. با ادامه فشارهای دولت ایران، یونان بالاخره پذیرفت که محموله نفت را آزاد کند و دادگاه این کشور حکم لغو توقیف برای نفتکش صادر کرد.

حال خبرگزاری رویترز در خبری به نقل از منبع مطلعی که می‌خواسته ناشناس بماند، نوشت: روند انتقال نفت به یک نفتکش با پرچم ایران آغاز شده است.

یک منبع دیگری نیز با اشاره به اینکه روند بارگیری نفت مسروقه از روز جمعه آغاز شده است، تاکید کرد که انتظار می‌رود پروسه انتقال نفت به نفتکش حامل پرچم ایران چند روز به طول بیانجامد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.