محکومیت پخش سرود ملی کشور چین مقدم بر سرود ملی ایران

این خبر امروز ۴شنبه ۱۰م آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

محکومیت پخش سرود ملی کشور چین مقدم بر سرود ملی ایران

عصر خودرو : عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، پخش سرود ملی کشور چین مقدم بر سرود ملی جمهوری اسلامی ایران در ابتدای مراسم رونمایی از یک خودرو در کشور را محکوم نمود.

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو iبه نقل از موج ابوالفضل ابوترابی با بیان این مطلب و تاکید بر حفظ غرور و غیرت ملی، گفت: پخش سرود ملی کشور چین در ابتدای مراسم مذکور، مقدم بر سرود ملی جمهوری اسلامی ایران نوعی بی احترامی و بی حرمتی iبه غرور و غیرت ملی کشور بوده و امری بسیار ناپسند محسوب می گردد.
وی اظهار داشت: هم اکنون بسیاری از اعتبارات کشور در اختیار کشور چین قرار دارد و این کشور علاوه بر iبهره گیری از این اعتبارات و تسهیلات از شرایط موجود کشور(افزایش فشارهای سیاسی حاکم بر مسائل اقتصادی و نوسانات نرخ ارز) سوء استفاده های لازم را iبه عمل آورده است.
وی تصریح نمود: با توجه iبه مطلب مذکور،‌ دیگر نباید اجازه زیرپا گذاشتن فرهنگ و غیرت ملی iبه این کشور داده شود.
وی با تاکید بر جلوگیری از وقوع مجدد چنین مسائلی در کشور، اذعان داشت: ادامه دار بودن این امر در شرکت ها و سازمان های دیگر،‌ سبب طبیعی جلوه نمودن آن خواهد شد.
نماینده مردم نجف‌آباد٬ تیران و کرون در خانه ملت پخش سرود ملی چین مقدم بر سرود ملی جمهوری اسلامی ایران را نوعی چاپلوسی شرکت خودروسازی ایرانی عنوان نمود و ابراز داشت: در این خصوص قطعا مجلس (کمیسیون فرهنگی و اجتماعی iبه همراه کمیسیون های مرتبط دیگر) موضع گیری های لازم را iبه عمل خواهند آورد.
ابوترابی در پایان خاطرنشان نمود: بدون شک مسئولان این امر با برخوردهای جدی مجلس شورای اسلامی روبرو خواهند شد.
چندی پیش در مراسم رونمایی از یک خودرو تازه در کشور، حواشی ای رخ داد iبه ‌گونه‌ای که پس از پخش آیاتی از قرآن کریم، سرود ملی چین در ابتدای مراسم و مقدم بر سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، پخش شد!

چهارشنبه ۱۰ آبان   ۴:۴۳

منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.