محیط زیست: پردیسان فروشی نیست

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: پارک پردیسان را نه به شهرداری و نه به هیچ جای دیگری نمی‌فروشیم. 

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمدی زاده در حاشیه بیست و پنجمین سالگرد مونترال و روز جهانی ازن به خبرنگاران گفت: طرح جامع پارک پردیسان سابقه ای طولانی دارد و قدمت آن به سال های قبل از پیروزی انقلاب برمی گردد.

وی با بیان اینکه فرانسوی ها بعد از مطالعاتی که انجام دادند، طرح جامع پارک پردیسان را تعریف کردند، افزود : هدف از تدوین این طرح مطالعاتی، بازسازی و احیای اقلیم های مختلف ایران بود، به این صورت که با اجرای این طرح هر کسی وارد پارک پردیسان شود، تمام اقلیم ایران را از جنوب تا شمال و شرق تا غرب مشاهده کند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: این مطالعه همواره موردنظر و توجه مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست از اوایل پیروزی انقلاب بود، اما به دلیل هزینه بر بودن این طرح، دولت توان سرمایه گذاری در این بخش را نداشت.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به اینکه دولت بر اساس اصل ۴۴ باید انجام این نوع فعالیتها را به بخش غیر دولتی واگذار کند،‌ همواره مسولان این آرزو را داشتند که هم این طرح اجرا شود و هم از مساعدت بخش غیر دولتی بهره بگیرند

محمدی زاده با بیان اینکه اجرای طرح جامع پارک پردیسان هیچ گونه نفع اقتصادی و درآمدی برای سازمان محیط زیست ندارد، افزود: مهمترین هدف این سازمان ارتقاء فرهنگ زیست محیطی مردم است، چرا که قرار است این پارک  به یک محل مطالعاتی و پژوهشی برای فعالیت های زیست محیطی تبدیل شود .

وی از درخواست شهرداری تهران برای خرید پارک پردیسان در هفته های گذشته خبر داد و گفت: سازمان محیط زیست نه به شهرداری و نه جای دیگر قرار فروش ندارد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: در کنار پردیسان که در واقع بخشی از فضای پارک است ، پارک نهج البلاغه و برج میلاد ساخته شد و بخش زیادی از پارک، برای ساخت بزرگراهها تصرف شد، حال اگر قرار بود سازمان محیط زیست فکر اقتصادی داشته باشد از شهرداری برای این تصرفات پول دریافت می کرد.

وی درباره مصوبه هیات وزیران برای واگذاری پارک پردیسان گفت: مصوبه هیات وزیران حرف درستی است، اما نه به این معنایی که از آن برداشت شده است؛ وقتی مقرر می شود که از مشارکت بخش خصوصی استفاده شود باید بر اساس میزان دارایی با این بخش مذاکره شود.

محمدی زاده افزود: چند سال پیش یکی از نهاد های اجرایی ادعایی درباره پارک پردیسان داشت و چهار سال پیش حکم رفع تصرف را از سازمان حفاظت محیط زیست گرفت و قیمت این پارک را متری ۸۰۰ هزار تومان گذاشت یعنی سازمان محیط زیست را ۲۴ میلیارد تومان به آن دستگاه بدهکار کرد که بعد از آن سازمان محیط زیست اعتراض کرد و موفق به برگشت این حکم شد .

وی ادامه داد: شهرداری حدود یک ماه قبل نامه ای به سازمان محیط زیست ارسال کرد که در آن پیشنهاد داد پارک پردیسان را متری ۹ هزار تومان خریداری کند، آیا واقعا این پارک چهار سال قبل ۸۰۰ هزارتومان می ارزید و الان ۹ هزارتومان که البته اهل فن باید نظر دهند.

محمدی زاده افزود : پارک پردیسان، دارای فضایی حدود ۲۷۰ هکتار با کاربری فضای سبز است و قرار نیست، اساس این کاربری تغییر کند.
 


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.