مخابرات، خود را ملزم به پاسخ‌گویی نمی‌داند!

۱۴م آذر ، حلقه گم شده مشکلات اینترنت پرسرعت در کشور:

فاوانیوز: بدیهی است زمانی که مدیران در شرکت مخابرات ایران خود را ملزم به پاسخگویی به نیاز شرکت‌ها در بخش خصوصی نمی‌بینند شرکت‌های استانی نیز تابع این نظر نسبت به در خواست‌های شرکت‌ها اهمیتی قایل نیستند و همین سبب کاهش کیفیت اینترنت ارایه شده توسط بخش خصوصی خواهد شد.

به گزارش فاوانیوز به نقل از ایستنا؛‌ در حالی که فضای غیر رقابتی و وضعیت اقتصادی کشور عرصه را برای ادامه حیات شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت پرسرعت قطع کرده است، متاسفانه شاهد بی‌توجهی مدیران شرکت‌های مخابراتی نسبت به درخواست‌های این شرکت‌ها هستیم.

احمد نخجوانی مدیرعامل یکی از شرکتهای ارائه دهنده اینترنت پرسرعت در این باره به ایلنا گفت: طی چند ماه قبل بیش از ۲۸ نامه درخواست به مخابرات استان مرکزی نوشته‌ایم که تاکنون هیچ جوابی برای درخواست‌های خود دریافت نکرده‌ایم.

وی می‌افزاید: باتوجه به مصوبه ۹۷ کمیسیون تنظیم مقررات وارتباطات رادیویی درخصوص افزایش مراکزی که بیش از ۷۵ درصدظرفیت پسیوآن‌ها به پایان رسیده، نامه‌های بسیاری به منظور دریافت طرح برای افزایش پسیو داده‌ایم که تاکنون، پاسخ روشنی ازسوی مخابرات استان مرکزی درخصوص رفع این مشکل دریافت نشده است.

وی با بیان اینکه پیگیری‌های این شرکت برای دریافت پهنای باند در شهرهای اراک وساوه، نیز بی‌نتیجه مانده است؛ گفت: تداوم این اتفاق‌ها سبب نارضایتی مشترکان فعلی این شرکت می‌شود.

وی با اشاره به قرارداد مخابرات باشرکت‌هایPAP که مسوولیت تامین سیم رانژه ورانژه خطوط مشترکین برعهده شرکت‌های مخابرات استانی می‌گذارد، افزود: متاسفانه مخابرات استان مرکزی سیم رانژه مراکزمخابراتی ساوه و اراک را تامین نمی‌کند.

نخجوانی در ادامه اشاره کرد: این شرکت، سه سال است با مشکل تامین امکانات مخابراتی رو به رو است و برگزاری جلسات متعدد با مدیران مخابرات استان مرکزی و حتی ارسال شکایت به سازمان تنظیم مقررات راه به جایی نبرده است.

همه این‌ها در شرایطی رخ می‌دهد که شرکت مخابرات استان مرکزی، خود آزادانه از امکانات انحصاری خود استفاده می‌کند و سرویس اینترنت پرسرعت ارایه می‌کند. متاسفانه مخابرات استان، راه مناسبی را برای رقابت با شرکت‌های خصوصی در پیش نگرفته است.

یادآور می‌شود هومان محمودی، مدیرعامل شرکت مخابرات استان مرکزی دوم مهرماه سالجاری صراحتا اظهارداشت: شرکت‌های نداهر امکاناتی راکه از ما بخواهند را در اختیارشان قرارمی‌دهیم، امادر بعضی نقاط که خود شرکت مخابرات می‌خواهد اینترنت پرسرعت راتوسعه دهدنمی‌توانیم امکانات بدهیم.

براساس این گزارش به نظر می‌رسد شرکت مخابرات استان مرکزی، به جای توسل به شیوه‌های درست مدیریتی در فضای رقابت سالم، در صدد افزایش تعداد مشترکان اینتنرت پرسرعت با روش‌های این چنینی در شهرهای اراک و ساوه است و این غول اقتصادی خود را ملزم به پاسخگویی هم نمی‌داند.

فاوا نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.