مخابرات از ترخیص بخش عمده ۱۰۰ میلیارد تجهیزات مخابراتی مانده در گمرک خبرداد

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

سخنگوی شرکت مخابرات ایران گفت: بخش عمده‌ای از تجهیزات این شرکت که به سبب عدم صدور مجوز از سوی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در گمرک مانده بود، پس از اخذ مجوزهای لازم مدتی است که ترخیص شده است.
 
داوود زارعیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر بخش عمده‌ای از تجهیزات مخابراتی با دریافت مجوزهای لازم از گمرک ترخیص شده و حتی بعضی از آنها در مرحله نصب قرار دارند و قرار است در ایام دهه فجر مورد بهره برداری قرار بگیرند.
 
وی دربارهٔ میزان تجهیزاتی که همچنان در گمرک مانده توضیح داد: بخشی از تجهیزات مخابراتی که عمدتا پیمانکاران مخابرات وارد کرده‌اند همچنان در گمرک است که در این زمینه درصدد تامین نظر سازمان تنظیم مقررات ارتباطات هستیم. درنهایت هم به دستور وزیر ارتباطات قرار بر آن است که همکاریهای لازم با مخابرات صورت بگیرد.
 
زارعیان در پاسخ به این سوال که آیا مشخص است از نظر ریالی چه میزان از تجهیزات مخابرات همچنان در گمرک مانده است اظهار کرد: تجهیزات مخابراتی معمولا یا مستقیما از طرف شرکت مخابرات وارد می‌شوند و یا شرکتهای پیمانکاری که با ما کار می‌کنند تجهیزات را وارد می‌کنند که در حال حاضر در هر دوی این موارد بخش عمده‌ای از تجهیزات ترخیص شده است.
 
به گزارش ایسنا، آبان‌ماه سال جاری مدیر عامل مخابرات ایران از ماندن بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان تجهیزات مخابراتی در گمرک خبر داد و گفت: اکنون مدتی است سازمان تنظیم مقررات ارتباطات مجوز ترخیص دستگاه‌های ما را نمی‌دهد و بحث بدهی‌ مخابرات را بهانه قرار داده است.
 
پوررنجبر ادامه داد: در این زمینه نیز ما نشست‌های مختلفی داشتیم که در این جلسات سازمان تنظیم مقررات ارتباطات اعلام کرد باید تمام اختلاف حساب‌ها که به زعم آن‌ها بدهی محسوب می‌شود پرداخت شود. در صورتی که ما بر این باوریم که به رگولاتوری و وزارت ارتباطات بدهی نداریم و در نهایت اختلاف حساب بین دو دستگاه وجود دارد که در این زمینه نیز قانون باید تصمیم بگیرد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.