مخابرات: بیشتر از مردم ضرر داده‌ایم

۲۷م دیماه ،

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران معتقد است: در اختلالات اخیر اینترنت شرکت‌های PAP یا ندا و اپراتورها به مراتب بیش از کاربران عادی متضرر شده‌اند و اگر قرار به پرداخت خسارت باشد، لازم است بخش دولتی متولی تامین پهنای باند به این شرکت‌ها نیز خسارت بدهد.
داوود زارعیان اظهار کرد: در زمینه‌ی بحث پهنای باند باید به این نکته توجه داشت که تامین این‌ بخش موضوعی است که در اختیار دولت قرار دارد و دولت است که پهنای باند را وارد کرده و آن را در اختیار شرکت‌های ندا قرار می‌دهد.
وی ادامه داد: در این میان هزینه‌های پهنای باند و علاوه بر آن ورود و انتقال آن نیز به واسطه‌ی دولت از شرکت‌های ارائه‌کننده اینترنت دریافت می‌شود. در چنین شرایطی اگر زمانی به هر سبب این پهنای باند وارد نشده و در اختیار شرکت‌ها قرار نگیرد، قاعدتا اگر قرار باشد کسی خسارت بدهد باید بخش دولتی متولی این کار باشد، چرا که در این اختلال شرکت‌های ارائه‌کننده اینترنت نقشی نداشته‌اند.
مدیرکل روابط عمومی مخابرات ایران در ادامه یاد‌آور شد: طی هفته‌های قبل براساس بعضی اظهارات مسوولان شرکت ارتباطات زیرساخت، به سبب پاره ای مشکلات تامین پهنای باند اینترنت از یکی از درگاه‌ها با اختلالاتی همراه شد که در نتیجه این موضوع، اینترنت کشور برای مقطعی با کندی‌ها و مشکلاتی همراه شد و اکنون سبب اصلی این اختلالات به این شرکت برمی گردد.
او ادامه داد: البته این شرکت توانست با تلاش‌های متعدد پس از مقطعی مشکل را حل کرده و شبکه‌ اینترنت کشور را به حالت عادی باز گرداند، اما با این حال من فکر می‌کنم اگر قرار به پرداخت خسارت باشد، لازم است سازوکاری اندیشیده شود که بخش دولتی متولی به شرکت‌های ارائه‌کننده‌ی اینترنت و این شرکت‌ها به مردم خسارت پرداخت کند.
زارعیان همچنین عنوان کرد: در این میان شرکت مخابرات به سبب وقفه و اختلالاتی که در دسترسی به اینترنت ایجاد شد، برای کاربران خود تمهیدات ویژه‌ای در نظر می‌گیرد.
وی در پاسخ به این‌که به‌طور مثال چه تمهیداتی برای این بخش اندیشیده شده است، اظهار کرد: ما برای کاربرانمان امکانی فراهم می‌کنیم تا آن‌ها بتوانند حجم بیش‌تری دانلود کنند.
به گزارش ایسنا وی دربارهٔ اینکه مخابرات به شکل حجمی اینترنت در اختیار کاربران قرار می‌دهد، توضیح داد: در آینده ممکن است بعضی راهکارها از جمله افزایش سرعت را برای جبران این موضوع در نظر بگیریم.
زارعیان با تاکید بر این‌که شاید در ایجاد این اختلالات شرکت ارتباطات زیرساخت هم مقصر نباشد و یک اتفاق طبیعی در کشوری دیگر سبب این موضوع شده باشد، گفت: با این حال بهترین راه این است که دولت این هزینه‌ها را از شرکت ندا نگیرد تا این شرکت‌ها هم بتوانند خسارات کاربران را بپردازند.
وی در ادامه در پاسخ به این‌که چه‌طور در حال حاضر مبلغ مشخصی برای بازپرداخت مشترکان در نظر گرفته نشده است، توضیح داد: به سبب آنکه این موضوع کمی تازه بوده، رقم خاصی در این زمینه مدنظر نداریم، اما فکر می‌کنم لازم است از این پس راهکارهای مناسب در این زمینه اندیشیده شود.
مدیر کل روابط عمومی مخابرات ایران در عین حال عنوان کرد: تا امروز پهنای باند کشور به این شکل دچار مشکل نشده بود که البته این مشکلات هم مدتی است حل شده و همه چیز به حالت عادی برگشته است، اما به هرحال این حق مشتریان است که بابت وقفه‌ی ایجاد شده خسارتی نیز دریافت کند.
او ادامه داد: ما نیز خود به نوعی مشتری هستیم و به عنوان یک ارائه‌کننده‌ی اینترنت حتی بیش از مشترکان از این اختلالات لطمه می‌بینیم و حتی این مساله ممکن است نارضایتی کاربران ما را نیز به دنبال داشته باشد که این مساله خطری بزرگ محسوب می‌شود.


iTanalyze.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.