مخابره اطلاعات محرمانه اسرائیل توسط پهپاد حزب الله + اسناد

پایگاه خبری دولتی لبنان، اطلاعات محرمانه نظامی را که پهپاد فرستاده شده حزب الله بر فراز سرزمین های اشغالی کشف کرده را بر روی آنتن برد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، نیویورک پست نوشت: پس از نفوذ پهپاد لبنان به حریم هوایی رژیم صهیونیستی که در واقع فروپاشی هیبت پوشالی این رژیم را اثبات کرد، مقامات این رژیم در آخرین اظهارات خود، مدعی شده اند این پهپاد مذکور، تصاویری محرمانه از پایگاه های نظامی رژیم صهیونیستی، که بخشی از اطلاعات سری و سرپوشیده رژیم بوده را به دست ارتش ایران رسانده است.
رژیم صهیونیستی در انتقادی شدیداللحن علیه ایران، اعلام داشته است: نفوذ پهپادی که به نام لبنان اما به فن آوری و دستور ایران به حریم هوایی اسرائیل نفوذ کرد، نشانی از نقض آشکار و تجاوز به حریم هوایی اسرائیل و نوع جدیدی از مسابقه تسلیحاتی در خاورمیانه است که از نظر رژیم صهیونیستی اقدامی منفور به شمار می آید.
واشنگتن پست در ادامه به نقل از ادعاهای رژیم صهیونیستی نوشته است: “پهپادی که در تاریخ ۶ اکتبر توسط شبه نظامیان حزب الله که تحت پشتیبانی ایران قرار دارد به پرواز درآمد، براین باور است که تصاویری از آماده سازی برای مانور مشترک نظامی اسرائیل و آمریکا، سایت موشک های بالستیک و احتمالا راکتورهای هسته ای فوق محرمانه رژیم صهیونیستی نزدیک به دیمونا را انتقال داده باشد.”

 


پرواز سه ساعته هواپیمای بدون سرنشین، در ابتدا از جانب مقامات رژیم صهیونیستی کم اهمیت جلوه داده شد. اما پس از آنکه عواقب منفی آن روشن شد، این واقعه نقض آشکار حریم هوایی این رژیم خوانده شده است.
حتی یک فروند جت F-16، رهگیری نهایی این پهپاد را برای به زمین نشاندن آن برعهده گرفت که البته موفقیت آمیز نبود.
یک منبع دفاعی رژیم صهیونیستی ورود هواپیمای بدون سرنشین، که به عناصر سری و ناشناخته اسرائیل نفوذ کرده است را محکوم می کند.
همچنین دیده بان نظامی رژیم صهیونیستی سوال جالبی ، که برخاسته از انتقاد تند و ناشی از عصبانیت می باشد را پرسیده است. سوال وی چنین بود : “ما چطور می توانیم از این کشور (رژیم صهیونیستی) در مقابل هزاران راکت و موشک دفاع کنیم، درحالی که نتوانستیم تنها یک پهپاد ایرانی را باز داریم؟”

 


نیویورک پست در گزارش خود می نویسد: ماه گذشته تهران مشخصات این پهپاد را فاش کرده است که گفته می شود نوع جدیدی از هواپیماهای بدون سرنشین “شاهد ۱۲۹” می باشد. برد این پهپاد تا ۱۲۰۰ مایل و زمان پروازش تا ۲۴ ساعت است.

حزب الله لبنان عهد کرده که بر ادامه یافتن پرواز هواپیماهای بدون سرنشین نظارت خواهد کرد. شیخ سیدحسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان در یک نطق تلویزیونی اذعان داشته است  هواپیمای بدون سرنشین ،ساخت ایران بوده که در لبنان راه اندازی و برای شناسایی نقاط مهم و حساس به کار گرفته می شود.
سید حسن نصرالله اذعان داشته این پهپاد بر فراز تاسیسات هسته ای دیمونا در صحرای نگو پرواز کرده است. او در ادامه اعلام کرده که “این اولین بار نبوده و آخرین بار هم نخواهد بود. ما به هر جایی اراده کنیم، دست خواهیم یافت.”
پایگاه تلویزیونی حزب الله، فیلم متحرک (انیمیشنی) جزئیات پرواز هواپیمای بدون سرنشین را بر روی آنتن فرستاده است. فیلم پخش شده نشان می دهد که پهپاد در جنوب دریای مدیترانه پرواز کرده و تا قبل از آنکه به نوار غزه برسد، به تشخیص رادارهای ردیاب رژیم صهیونیستی درنیامده است.
به نظر می رسد پهپاد در زمان پرواز بر فراز نوار غزه از دید پنهان مانده و سپس به سمت صحرای نگو پیشروی کرده است. پایگاه خبری لبنان اعلام کرده که پهپاد تا ۲۰۰ مایل نفوذ داشته است.
در ابتدا مقامات رژیم صهیونیستی از صحبت درباره آنچه که در تاریخ ۶ اکتبر بر سرشان آمد، امتناع ورزیدند اما روز پنجشنبه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اقرار کرد که حزب الله مسئول این رویداد است.
میکا زنکو کارشناس هواپیماهای بدون سرنشین در شورای روابط خارجه رژیم صهیونیستی نیز اعتراف کرد: ” حزب الله سالهاست که از این دست پهپادها را بر فراز آسمان اسرائیل به پرواز درمی آورد و نقض هوایی اخیر امری “ناچیز” به شمار می رود.”
زنکو در مصاحبه با سی ان ان برای سرپوش گذاشتن بر شرم و خجالتی که به نیروی دفاع هوایی رژیم صهیونیستی وارد شده است، گفت: “اسرائیل معمولا ورود این پهپادها را به مرزها رهگیری می کند و حتی به خود زحمت سرنگون کردنشان را هم نمی دهد.”

 


او در ادامه افزود: “مودبانه تر است که بگوییم؛ بگذارید آنها به حال خود خوش باشند.”
حزب الله از سال ۲۰۰۴ در تلاش و کوشش بسیار است که این هواپیماها را به اسرائیل بفرستد و اعلام کرده که پهپادهایش قادر به حمل مواد منفجره و حمله نظامی به اعماق رژیم صهیونیستی هستند.
در پایان گزارش واشنگتن پست از نفوذ جنجالی پهپاد، آمده است: مبادرت اخیر حزب الله برای استفاده از این پهپادی که در طول جنگ ۲۰۰۶ رژیم صهیونیستی با لبنان به این کشور وارد شده، درپی سرنگون شدن یک فروند هواپیمای بدون سرنشین ایرانی که سالها پیش توسط رژیم صهیونیستی رخ داده است، می باشد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.