مخاطب محوری، اولویت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری اعلام شد

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از حوزه هنری، ‘رحمت امینی’ افزود: مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، یک نهاد انقلابی با سابقه عمر انقلاب است که تا به امروز توانسته به این مرحله از رشد خود برسد و به عنوان عضو کوچکی از این خانواده، از همان میانه های راه، همواره همکاری هایی داشته ام.

وی ادامه داد: اوج این همکاری ها در این مرکز، دبیری جشنواره های یازدهم و دوازدهم تئاتر سوره بود و طی دو سال اخیر نیز در حوزه مطالعه و پژوهش در مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری حضور داشتم.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در تشریح برنامه های سال جاری این مرکز خاطر نشان کرد: در چند ماهه اول تلاش خواهیم کرد تا با مشورت کارشناسان تئاتر بویژه کارشناسان دانشگاهی مراحل مختلف فعالیت های حوزه را هدف گذاری کنیم و قبل از اینکه قولی بدهیم یا ادعای کاری را داشته باشیم، سعی می کنیم وضع موجود را با دقت بسنجیم و برای ایجاد وضع مطلوب تلاش کنیم.

وی ادامه داد: البته در این مسیر اقداماتی که از قبل به همت دکتر کشن فلاح در حال انجام بوده را به مقصد نهایی می رسانیم که اجرای نمایش ‘بانوی آب و آینه’ از جمله این فعالیت ها هستند. بنابراین تلاش خواهیم کرد تا نخستین بروز برنامه ریزی های جدید را در نیمه دوم سال جاری مشاهده کنیم.

امینی با اشاره محورهای کلی برنامه های مرکز هنرهای نمایشی در سال جاری تصریح کرد که حمایت از فعالیت گروه های نمایشی مراکز استان ها، تثبیت گروه های نمایشی شکل گرفته در شهرستانها، اهتمام ویژه برای رونق تئاتر کودک ونوجوان، ایجاد دفتر تئاتر کاربردی که می تواند در تئاتر کشور عامل رشد دهنده و توسعه تئاتر باشد و نگاه ویژه به حوزه مطالعات و پژوهش از محورهای کلی برنامه های مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در سال جاری است.

وی با بیان آنکه جشنواره سراسری تئاتر ماه از این پس با تغییراتی برگزار می شود، گفت: تلاش می کنیم که جشنواره تئاتر ماه را به جشنواره ای کاملا تولیدی تبدیل کنیم ضمن آنکه اولویت حضور گروه های نمایشی در این جشنواره با گروه های نمایشی استانها خواهد بود.

مدیرمرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری ادامه داد: از نظر موضوعی نیز به جز اهداف عالی و موضوعات همیشگی حوزه که تولید آثار انقلابی، دفاع مقدس و تئاتر دینی است در سال جاری با توجه به تاکیدات رییس حوزه هنری بطور ویژه به موضوع خانواده خواهیم پرداخت و بار دیگر تاکید می کنم که در تمام این برنامه ها، مخاطب محوری عنصر جدایی ناپذیر اهداف ما است.

فراهنگ ** ۹۲۶۶ ** ۱۰۷۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۰۲۴۴۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.