مخالفان سوری به دنبال تصاحب کرسی سوریه در سازمان ملل

۱فروردین ۱۳،

alnashre1.jpg13.jpg

رئیس ائتلاف ملی مخالفان دولت سوریه خواهان اختصاص کرسی سوریه در سازمان ملل به مخالفان سوری شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی الیوم السابع، أحمد معاذ الخطیب، رئیس گروه مخالفان دولت سوریه موسوم به ائتلاف ملی سوریه در مراسم افتتاحیه بیست و چهارمین نشست سران عرب تاکید کرد همانگونه که اتحادیه عرب کرسی سوریه را در بیست و چهارمین نشست سران کشورهای عربی به مخالفان اعطا کرد اینک از سازمان ملل و شوراهای بین المللی میخواهم آنها نیز کرسی سوریه را به مخالفان اختصاص دهند.

وی با اشاره به بحران کنونی سوریه و کشته شدن بسیاری از مردم بی گناه سوریه افزود ازهرگونه راهکار سیاسی برای حل این بحران استقبال می کنیم.

از سوی دیگر نبیل العربی دبیر کل اتحادیه عرب تاکید کرد امنیت و ثبات هر کشور عربی بر امنیت و ثبات دیگر کشورهای عربی تاثیر می گذارد.

وی با اشاره به پیامدهای خطرناک ناشی از تداوم بحران خونین سوریه افزود این امر بی شک پیامدهایی را در کشورهای مجاورومنطقه خاورمیانه باقی خواهد گذاشت.

دبیر کل اتحادیه عرب افزود شورای امنیت مسوول تداوم بحران سوریه است. وی در همین راستا تلاشهای أخضر الإبراهیمی فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه را به منظور دستیابی به راهکار سیاسی خواستار شد.

العربی افزود اتحادیه عرب همکاری خود را با اتحادیه افریقا و قطر به منظور برقراری صلح در منطقه دارفور ادامه می‌دهد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.