مخالفت اسرائیل سبب انجام نشدن سفر صالحی به غزه

۳۰م آذر ،

به گزارش روزنامه اسرائیلی جروزالم پست چاپ قدس، “افرایم هلفی” رئیس سابق سازمان جاسوسی خارجی اسرائیل (موساد) درباره سفر چند روزه خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به منطقه غزه گفت: اگر موافقت اسرائیل نبود هرگز این سفر، عملی نمی شد.

قبل از این هم بعضی رسانه ها از هماهنگی مصر با اسرائیل برای انجام این سفر خبر داده بودند. آنها همچنین گفته بودند مخالفت اسرائیل با سفر رمضان عبدالله رهبر جنبش جهاد اسلامی، سبب لغو سفر او به غره بود.

رئیس سابق موساد افزود: اسرائیل همچنین دو مرتبه با سفر علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه ایران به منطقه غزه مخالفت کرده است.

در هنگام جنگ هشت روزه اسرائیل علیه غزه، مقامات ایران از رایزنی با دولت مصر برای صدور مجوز سفر علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه ایران به غزه خبر داده بودند اما خبری از نتیجه این رایزنی ها اعلام نشد.

اعلام مخالفت اسرائیل با سفر صالحی به غزه خطاب به مقامات مصری اعلام شده بود. در همان مقطع وزیران خارجه بعضی کشورهای اسلامی عربی ، برای اعلام همبستگی با مردم غزه در مقابل جنگ افروزی اسرائیل، به این منطقه سفر کردند.

معمولا مقامات کشورهای اسلامی عربی برای سفر به غزه، با دولت مصر هماهنگی می کنند.  قاهره نیز در همین چارچوب، رایزنی ها و هماهنگی هایی را با مقامات اسرائیل انجام می دهد و موافقت آنها را کسب می کند. موافقت اسرائیل در زمینه تضمین امنیت دیدارکنندگان از نوار غزه اهمیت دارد.

همزمان با جنگ هشت روزه غزه، شماری از نمایندگان پارلمان ایران هم از رایزنی با مصر برای سفر به غزه خبردادند ولی این تلاش ها بی نتیجه بود.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.