مخالفت تشکلها با ادغام صندوقهای صنعتی و معدنی

۲۱فروردین۱۳،

وزارت صنعت، معدن و تجارت در حالی بر ادغام صندوق‌های صنعتی و معدنی تاکید می‌کند که فعالان صنعتی بارها انتقاد و اعتراض خود را در زمینه مطرح کرده‌اند. پیش‌بینی می‌شود در لایحه بودجه ادغام صندوق‌های صنعتی و معدنی عملیاتی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده است که در راستای حمایت از تولید و تقویت صندوق‌های حمایت از صنعت و معدن چهار صندوق حمایت از صنایع نوین، حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط، حمایت از صنایع دریایی و بیمه حوزه معدنی با یکدیگر ادغام شده‌اند.

اعتقاد مسئولان این وزارتخانه این است که با ادغام این صندوق‌ها یک صندوق بزرگتر با توان مالی بیشتر تشکیل می‌شود که می‌تواند به طور مطلوب‌تری از بخش‌های مختلف صنعتی و معدنی حمایت کند.

در جلسه کارگروه حمایت از تولید که با حضور رئیس جمهوری در اواخر سال قبل نیز تشکیل شد قرار شد ۴۰ میلیارد تومان در بودجه سال به صندوق تازه تاسیس اختصاص داده شود.

در همین حال فعالان صنایع دریایی و همچنین نائب رئیس خانه معدن انتقاد خود را از ادغام‌های صندوق‌های صنعتی و معدنی ابراز کردند.

رئیس هیات مدیره انجمن مهندسی دریایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با انتقاد از انحلال صندوق حمایت از صنایع دریایی توضیح داد: مجلس هشتم در آخرین روزهای فعالیت خود در زمینه ادغام صندوق توسعه صنایع دریایی در صندوق حمایت از تولیدات صنعتی و معدنی مصوبه‌ای داشت. از زمان تصویب این مصوبه و قانون شدن آن، انجمن طی مکاتبات مختلفی از این موضوع انتقاد و درخواست خروج صندوق صنایع دریایی از شمول این قانون را مطرح کرد که با رییس مجلس نیز مکاتباتی شده است.

حسن‌رضا صفری افزود: ما نه تنها معتقدیم صندوق صنایع دریایی باید از سایر صندوق‏‌ها مجزا باشد؛ بلکه با توجه به اجرای سالانه بیش از دو میلیارد دلار پروژه در حوزه‏‌های ساخت کشتی و تجهیزات دریایی و بندری در کشور اعتقاد داریم نیاز جدی به تاسیس بانک تخصصی دریایی برای تأمین مالی و حمایت از پروژه‏‌ها داریم.

در همین حال محمدرضا بهرامن، نائب رئیس خانه معدن نیز در گفت‌وگو با ایسنا با ابراز تاسف از ادغام صندوق بیمه سرمایه‌گذاری معادن در دیگر صندوق‌های صنعتی اظهار کرد: وظیفه اصلی این صندوق عمدتا حمایت از سرمایه‌گذاری در معادن کوچک بود که متاسفانه با ادغام این وظیفه تا حدود بسیاری بلاتکلیف مانده است. در همین راستا ما پیشنهاد کردیم که مجددا صندوق مستقلی در این حوزه ایجاد شده و سرمایه و نقدینگی موردنیاز آن نیز تامین شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.