مخالفت رئیس فدراسیون ووشوی ایران با مصوبه هیات رئیسه فدراسیون جهانی، نتیجه داد

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

رئیس فدراسیون ووشوی کشورمان گفت: پس از رایزنی های فراوان و مذاکره با مسئولان بلند پایه فدراسیون جهانی ووشو مصوبه فدراسیون جهانی را لغو کردم چرا که این قانون با پیشرفت ووشو در جهان منافات داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشیممتازنیوز، “مهدی علی نژاد” ضمن بیان این مطلب افزود: در جریان برگزاری جلسه هیات رئیسه فدراسیون جهانی که چندی پیش در ماکائو برگزار شد به پیشنهاد “وانگ یولونگ” رئیس کمیته فنی جهان قانونی مطرح شد که به دنبال آن فقط قهرمانان و مدال آوران بخش ساندا در رقابت های قاره ای می توانستند جواز حضور در مسابقات جهانی را کسب کنند که این پیشنهاد علیرغم مخالفت من با تصویب اعضا مصوب شد.

عضو هیات رئیسه فدراسیون جهانی اظهار داشت: بعد از این مخالفت جدی، طی نامه ای به “یوزای چینگ” رئیس چینی  فدراسیون جهانی مضرات این قانون را اعلام نمودم و هشدار دادم که این مصوبه با روح المپیکی شدن یک رشته ورزشی به دلیل جلوگیری از حضور کشورهای مختلف در مسابقات جهانی منافات دارد که  پس از آن طی رایزنی جدی و همه جانبه که با سایر اعضا صورت گرفت نهایتا رئیس فدراسیون جهانی با پذیرفتن این پیشنهاد روز گذشته  بلافاصله دستور لغو این قانون را صادر کرد.

نایب رئیس کنفدراسیون ووشوی آسیا در خصوص معایب این قانون گفت: من به عنوان یکی از اعضای اصلی فدراسیون آسیا و جهان طی ۵ سال اخیر تلاش کرده ام که ووشو از سیطره کشورهای شرق آسیا به خصوص چین خارج شود و رفته رفته این رشته پر طرفدار رزمی در دیگر مناطق جهان توسعه و گسترش یابد تا مسئولان  کمیته بین المللی المپیک را برای المپیکی شدن آن متقاعد نماید.

وی تصریح کرد: در این بین تصمیماتی که منجر به محدود نمودن کشورها در مسابقات جهانی می شود لطمه جدی به ووشو آن هم در مسیر رسیدن به المپیک وارد می نماید در حالی که همه ما تلاش می کنیم که تعداد کشورها در ووشو افزایش یابد نه اینکه آنها را با قوانین سخت و دشوار از سرمایه گذاری در این رشته رزمی منصرف کنیم.

علی نژاد دلیل مهم دیگر مخالفت جدی خود  با این قوانین را کمک به مدال آوری ووشوی بانوان ایران خواند و اظهار داشت: همانطور که می دانید بانوان کشورمان طی ۲ دوره پیاپی در رقابتهای جهانی کانادا و ترکیه در وزن ۷۵- کیلوگرم صاحب مدال طلا شده اند و این وزن با توجه به شرایط فیزیکی بانوان در آسیا در رقابت های قاره ای حضور ندارد و با توجه به مصوبه هیات رئیسه جهانی ما عملا از رسیدن به مدال در این وزن محروم می شدیم.

وی خاطرنشان کرد: به هر روی با پیگیری ها و رایزنی های فراوان مانع به اجرا درآمدن این قانون مشکل ساز شدیم و خوشحالم که فدراسیون ووشو ایران در تصمیمات و اتخاذ قوانین جهانی ذی نفوذ است و این مهم به بالا رفتن پرستیژ بین المللی و تقویت جایگاه ووشوی ایران در جهان کمک خواهد کرد./مح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.