مخالفت کلیسای انگلیس با رسمیت بخشیدن به ازدواج همجنس بازان

به گزارش ایرنا، این نهاد مذهبی انگلیس دوشنبه شب تهدید کرد که تصویب ‘قانون ازدواج افراد همجنس’ باعث تشدید شکاف میان دولت و کلیسا می شود و حتی می تواند کلیسا را مجبور کند که از اجرای وظایف سنتی خود در زمینه ازدواج دست بردارد.

دولت انگلیس اخیرا پیشنهاد رسمیت بخشیدن به ازدواج همجنس بازان را به مشورت عمومی گذاشته تا پس از جمع آوری دیدگاه های مختلف نسبت به تصویب قانون مربوطه در این زمینه اقدام کند.

کلیسای ‘انگلیکن’ در پاسخ به این مشورت عمومی یک گزارش هشدارگونه ۱۳ صفحه ای را ارائه کرده و از دولت خواسته است که برتصویب این قانون جنجالی اصرار نکند.

در این گزارش تاکید شده است که ازدواج یک سنت و نهاد دیرینه مذهبی و تاریخی است که بین زن و مرد انجام می شود و به همین دلیل کلیسا مخالف پیشنهاد دولت برای قانونی کردن ازدواج بین افراد بدون توجه به جنسیت آنها می باشد.

‘چنین پیشنهاداتی باعث تخریب ماهیت طبیعی ازدواج به عنوان پیوند یک زن و یک مرد که در طول تاریخ در نهادهای بشری ادامه داشته است، می شود.’

کلیسای انگلیکن با اشاره به منافع و آثار مثبت ازدواج برای جامعه، خانواده و فرد، تاکید کرده است که قانونی کردن ازدواج افراد همجنس به معنای بازتعریف نهاد ازدواج در قوانین انگلیس خواهد بود که حداقل اثرات آن مطرح شدن سوالات بی پاسخ بسیاری در مورد وظایف کلیساها و روحانیون بر اساس قوانین موجود است.

رسانه های انگلیس در گزارش های خود از مخالفت کلیسای انگلیکن با رسمیت بخشیدن به ازدواج افراد همجنس باز، به عنوان یکی از مهمترین شکاف های بالقوه میان دولت و کلیسا یاد کرده اند.

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس از رسمیت بخشیدن به ازدواج افراد همجنس باز حمایت کرده است ولی بسیاری از نمایندگان حزب حاکم محافظه کار در پارلمان با این کار مخالفند و حتی از رهبران حزب خواسته اند که به نمایندگان اجازه بدهند، آزادانه و بدون در نظر گرفتن وابستگی حزبی خود در این زمینه رای بدهند.

اروپام**۳۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۸۴۷۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.