مخالفت مجلس با افزایش قیمت خودروهای داخلی

مخالفت مجلس با افزایش قیمت خودروهای داخلی

عصر خودرو : یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه مجلس با افزایش قیمت خودرو موافق نیست، گفت: خودروسازان، مجلس و دولت باید در این زمینه با یکدیگر تبادل نظر کرده و به نقطه نظر مشترکی دست یابند.

به نقل از ایسنا محمدسلیمانی در این زمینه اظهار داشت: مجلس با آنچه درباره افزایش قیمت خودروها از سوی شرکت‌های خودروسازی مطرح است، موافق نیست، زیرا حتما باید در این رابطه کار کارشناسی انجام شود.
وی تصریح کرد: امتناع خودروسازان از تحویل دادن خودرو به مشتریان سبب شده زمزمه‌هایی در مجلس مبنی بر تحقیق و تفحص از شرکت‌های خودروسازی ایران‌خودرو و سایپا مطرح شود.
این عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه قیمت خودرو در کشور ما نسبت به سایر کشورها بسیار بالاست، افزود: باید خودروسازان به این موضوع توجه کنند. خودروسازی کشور متاسفانه حالت انحصاری پیدا کرده است و خودروسازان تلاش آنچنانی نمی‌کنند.
سلیمانی اظهار داشت: در این زمینه خودروسازان باید به مقوله‌ی کیفیت نیز توجه داشته باشند؛ هرگونه افزایش قیمت باید متناسب با استفاده از فناوری‌های جدید جهت بالا بردن کیفیت خودروها باشد تا بتوانند رضایت مردم را جلب کنند.
وی با بیان اینکه خودروسازان سرمایه‌های خود را در بانکهای خصوصی و تجاری سرمایه‌گذاری می‌کنند، گفت: این در حالی است که خودروسازان از حمایت مجلس و دولت نیز برخوردار هستند اما متاسفانه خودروسازان بدهی قطعه‌سازان را پرداخت نمی‌کنند و بسیاری از قطعه‌سازان با نمایندگان تماس می‌گیرند که طلب خود را دریافت نکرده‌اند.
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به مدیران ایران خودرو،‌ سایپا و پارس‌خودرو پیشنهاد کرد که در کمیسیون صنایع مجلس حضور یافته و آنچه را که در نظر دارند مطرح کنند تا مورد بحث فنی و کارشناسی قرار گیرد.
سلیمانی، کیفیت خوب، قیمت پایین و استفاده از فناوری جدید را سه مولفه برای رضایت مشتری در صنایع خودرویی عنوان کرد و افزود: اگر این سه مولفه مورد توجه خودروسازان نباشد این امکان وجود دارد که ورود خودروهای خارجی به داخل کشور تسهیل شود.
وی درباره‌ی موضوع آزادسازی قیمت‌ها توسط خودروسازان نیز اظهار داشت: آزادسازی دلیل و مفهومی ندارد، اگر قرار باشد انحصار در اختیار تعداد معدودی قرار گیرد باید در قبال آن تعهد دهند از حمایت دولتی و تسهیلات بانکی استفاده نکنند.
این عضو کمیسیون صنایع و معادن افزود: آزادسازی به این معنی نیست که به هر قیمتی که دلشان خواست آنرا اعمال کنند در حالی که این موضوع نیازمند کار زیادی است و مجلس، دولت و خودروسازان باید در این مورد تبادل نظر کرده و به تفاهم برسند.

شنبه ۸ مهر   ۱۲:۳۴


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.