مخالفت نمایندگان با واگذاری بخش کشاورزی شرکت بازرگانی دولتی به وزارت جهاد کشاورزی

۲۴ام بهمن ،

نمایندگان با واگذاری اختیارات بخش کشاورزی شرکت مادر تخصصی خدمات بازرگانی ایران به وزارت جهاد کشاورزی مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۲۴ بهمن ماه) با انتزاع بخش کشاورزی شرکت مادر تخصصی خدمات بازرگانی دولت ایران و الحاق این وظایف به وزارت جهاد کشاورزی مخالفت کردند.

رضا عبداللهی در مخالفت با این موضوع گفت: شرکت مادر تخصصی خدمات بازرگانی دولت ایران یک شرکت دولتی و با برند معتبر بین‌المللی بوده و نباید وظایف کشاورزی از این شرکت انتزاع و به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شود چرا که به لحاظ فنی اشکال داشته و عملا امکان پذیر نیست.

وی هم چنین تصریح کرد: در صورتی که چنین اتفاقی بیافتد زمان تدوین آیین نامه آن طولانی بوده و قطعا بحث مشکلات خرید گندم از کشاورزان با مشکل مواجه خواهد شد.

مسعود میرکاظمی نماینده تهران در این خصوص تصریح کرد: حمایت از کشاورزان باید مستقل بوده و روی زمین انجام گیرد و این که بخواهیم از طریق تجارت از کشاورزان حمایت کنیم قطعا در حق مصرف کننده اجهاف صورت می‌گیرد.

وی افزود: شرکت مادر تخصصی خدمات بازرگانی دولتی ایران به عنوان شرکتی با برند بین‌المللی شناخته شده و در اکثر حوزه‌ها فعالیت می‌کند بنابراین نباید با انتزاع چنین موضوعی مخالفت کرد.

نماینده تهران افزود: حمایت از کشاورزان باید با اختصاص ردیف‌های بودجه‌ای مستقل صورت بگیرد و قول می‌دهم اگر بخش کشاورزی از این بخش منتزع شود مشکل کشاورزان حل نخواهد شد.

احمد توکلی نماینده تهران نیز در مخالفت با طرح انتزاع گفت: شرکت مادر تخصصی خدمات بازرگانی دولتی ایران به عنوان یک شرکت دولتی وظیفه تجارت را بر عهده داشته و وزارتخانه‌های مختلف از هم جدا نیستند تا وظایف مختلف را انجام دهند بلکه باید هماهنگی بین آن‌ها صورت بگیرد.

در ادامه عباس رجایی نماینده اراک و رئیس کمیسیون کشاورزی در موافقت با انتزاع بخش کشاورزی از شرکت مادر تخصصی خدمات بازرگانی دولتی ایران و الحاق آن به وزارت جهاد کشاورزی گفت: یکی از موضوعاتی که در این طرح به دنبال آن هستیم این است که زنجیره تولید تا تجارت بخش کشاورزی که یکی از برنامه‌های اساسی دولت‌هاست و در یک قانون مدون به عهده وزارتخانه گذاشته شود پاسخگو باشد.

وی تصریح کرد: یکی از اشکالات اساسی کشور این است که واردات بی‌رویه در قالب تنظیم بازار و رعایت برخی از موضوعات که اساسا بی‌ارزش است انجام می‌شود و باید وظایف کشاورزی شرکت مادر تخصصی خدمات بازرگانی دولتی ایران منتزع و به وزارت جهاد کشاورزی ملحق شود.

براساس این گزارش پس از اظهارنظر موافقان و مخالفان که همگی از تیم اقتصادی مجلس به شمار می‌روند نمایندگان با ۱۷۵ رای موافق،‌۸ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع با انتزاع وظایف اختیارات کشاورزی شرکت مادر تخصصی خدمات بازرگانی دولتی ایران به وزارت جهاد کشاورزی مخالفت کردند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.