مخالفت نویسندگان اسرائیلی با تصمیمات جنگ طلبانه سران رژیم صهیونیستی علیه ایران

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه اتریشی “استاندارد” در گزارشی از مخالفت نویسندگان و روشنفکران اسرائیلی درباره تصمیمات سران خود برای حمله به ایران خبر داده و نوشت: نویسندگان اسرائیلی به نتانیاهو تا روز یکشنبه داده اند تا اعلام کند که به قوانین پایبند بوده و یک حمله یکجانبه علیه تهران را آغاز نخواهد کرد.

به گزارش روزنامه سوئیسی “نویه زوریخه سایتونگ” اگر نخست وزیر رژیم صهیونیستی از این مهلت داده شده به وی استفاده نکند، شکایت از وی به دادگاه عالی رژیم صهیونیستی ارائه می شود.

به نوشته “جوزف کرویتوری” از نویسندگان روزنامه سوئیسی “نویه زوریخه سایتونگ” انتقاد روشنفکران اسرائیلی به سیاستهای نتانیاهو در قبال ایران به دلیل تصور این رژیم از برنامه های احتمالی اتمی جمهوری اسلامی افزایش پیدا کرده است. 

استاندارد در ادامه نوشت: انتقادات عمومی علیه سیاستهای رژیم صهیونیستی در قبال ایران در اوایل آگوست به نقطه اوج خود رسید و این زمانی بود که “دیوید گروسمن” از نویسندگان معروف اسرائیلی در نشریه هاآرتص یک تحلیل نگران کننده را در این باره منتشر کرد.

وی در این مقاله این پرسش را مطرح کرده بود که آیا تصمیم گیرندگان در رژیم صهیونیستی واقعا تا این حد درباره برنامه های هسته ای تهران اطلاع دارند؛ همانگونه که آنها هر روزه ادعا می کنند. با وجود اینکه آنها (سران رژیم صهیونیستی)  با توجه به توهمات باطل و دید جهانی فاجعه باری که دارند دیگر قابل اعتماد نمی باشند اما نخبگان سیاسی و نظامی این رژیم ساکت نشسته اند و هیچ اقدامی علیه تصمیمات جنگ طلبانه و مصیبت بار سردمداران خود انجام نمی دهند. اما درخواست این نویسنده اسرائیلی همچنان بدون پاسخ باقی ماند.

نویسنده در ادامه خاطر نشان کرد که بسیاری از نویسندگان و نخبگان معروف اسرائیلی از طریق یک دفتر وکالت در تل آویو یک  نامه رسمی به نتانیاهو نوشتند که در آن آمده بود؛ اخیرا دیگر این مسئله که نتانیاهو و وزیر دفاع وی به یک حمله نظامی علیه ایران فکر می کنند یک راز نیست و این هم یک راز نیست که چنین اقدامی از طرف رژیم صهیونیستی واکنش شدیدی از طرف تهران را به دنبال خواهد داشت که در خوش بینانه ترین حالت با بیش از صدها کشته همراه خواهد بود.

این روشنفکران اسرائیلی همچنین در نامه خود از نخست وزیر رژیم صهیونیستی درخواست کردند که به قانون اساسی پایبند باشد. آنها همچنین از وی درخواست کردند که نظر خود را درباره درخواست آنها ارائه دهد و این حق را برای خود محفوظ دانستند که در صورت بی توجهی سران رژیم صهیونیستی به این درخواست از کانال قانونی وارد شوند.
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.